Audició i Llenguatge

COS DE MESTRES

0597AL - AUDICIÓ I LLENGUATGE

Ordre de 9 de setembre de 1993
BOE de 21 de setembre

- temari en PDF -

  1. L'evolució de l'educació especial a Europa en les últimes dècades: de la institucionalització i del model clínic a la normalització de serveis i al model pedagògic.
  2. L'educació especial en el marc de la LOGSE i el seu desenvolupament normatiu. El concepte d'alumnes amb necessitats educatives especials.
  3. El procés d'identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels i de les alumnes i la seva relació amb el currículum. Decisions d'escolarització.
  4. El centre ordinari i la resposta a les necessitats especials dels i de les alumnes. El Projecte Educatiu i el Projecte Curricular en relació a aquests alumnes. Les adaptacions curriculars.
  5. El centre específic d’educació especial: característiques del Projecte Educatiu i del Projecte Curricular. Referents bàsics i criteris per a la seva elaboració.
  6. Els recursos materials i personals per a l'atenció dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Recursos de l'escola. Recursos externs a l'escola. Col·laboració entre serveis específics i serveis ordinaris.
  7. Conceptes bàsics sobre la comunicació i el llenguatge. Adquisició i desenvolupament de la comunicació i del llenguatge i la seva relació amb el desenvolupament del pensament, social i afectiu.
  8. Bases anatòmiques, fisiològiques i neurològiques del llenguatge. Processos de codificació i descodificació lingüística. Descripció i anàlisi dels components del llenguatge.
  9. Característiques del llenguatge dels alumnes i de les alumnes d’educació infantil i primària. Alteracions del llenguatge més freqüents en aquestes etapes educatives. Actuacions preventives.
  10. Sistemes alternatius i complementaris de comunicació. El procés d'avaluació i presa de decisions sobre els sistemes alternatius. El procés d'intervenció.
  11. Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència auditiva. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge.
  12. Identificació de les necessitats educatives especials dels i de les alumnes amb deficiència auditiva. Sistemes de detecció del dèficit auditiu.
  13. La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb els alumnes amb deficiència auditiva. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars. Ajuts tècnics per a la comunicació: tipus i criteris d'ús.
  14. Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència motriu. Aspectes diferencials del desenvolupament de la comunicació i del llenguatge. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
  15. La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb els alumnes amb deficiència motriu. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars. Ajuts tècnics per a la comunicació: tipus i criteris d'ús.
  16. Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència mental. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
  17. La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb alumnes amb deficiència mental. Criteris per a l’elaboració d'adaptacions curriculars.
  18. Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge. Identificació de les seves necessitats educatives especials.
  19. La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars.
  20. Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb alteracions de la parla. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge.
  21. Identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes amb alteracions de la parla.
  22. La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb els alumnes amb alteracions de la parla. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars.
  23. Les necessitats educatives especials dels i de les alumnes amb alteracions del llenguatge. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge.
  24. Identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes amb alteracions del llenguatge.
  25. La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb alumnes amb alteracions del llenguatge. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars.

Totes les seus de l'STEI Intersindical i l'EFMD estan fent les adaptacions oportunes per tornar a l'activitat presencial amb les màximes garanties de seguretat, tan aviat com sigui possible.
Mentrestant continuem amb l'atenció telefòncia i a través de mitjans telemàtics.

ATENCIÓ DURANT LA VIGÈNCIA DEL RD 463/2020 (COVID19)

construyendo proceso creativo diseno grafico 23 2148101309