COMUNICAT RETIRADA LLEI DE L'AVORTAMENT

Clica sobre l'enllaç per llegir tot el comunicat

Dia 23 de setembre, el Govern retira el Projecte de Llei de l’avortament i el Ministre Ruíz Gallardón dimiteix. Avui totes les persones feministes tenim un motiu d’alegria i de celebració. S’ha aturat l'intent d’agressió que el govern, i el fins ara ministre de justícia, volien imposar a la llibertat de consciència i d’elecció de les dones. Avui ha estat el dia de la victòria, però, com deien els antics estrategues, guanyar una batalla no és guanyar la guerra. La guerra continua.

Què significa la retirada d’aquest anacrònic projecte de llei? De moment que ha guanyat la democràcia. La voluntat popular s’ha expressat radicalment durant molts anys a través dels moviments feministes -en diverses i multitudinàries manifestacions-, reclamant el dret a una maternitat lliure i responsablement triada. Les dones no som menors d’edat que necessitam ser tutelades. El dret a decidir sobre el nostre cos, la nostra vida i la nostra maternitat, és un dret humà, inherent i inalienable. I cap govern està legitimat per restringir tal dret en nom de creences religioses o morals.

Però, bé està el que bé acaba. De moment el pols que es mantenia amb el govern s’ha guanyat. Un govern que com sabem pretenia -i molt ens temem que segueix pretenent-, retallar els drets i llibertats de les dones.

No obstant això no és moment de confiar-se, ni de baixar la guàrdia, ja que la causa que el govern hagi retirat aquest projecte de llei no és una altra que la creixent impopularitat que està acumulant en totes les capes de la societat, inclosos molts dels seus votants. Ruiz Gallardón ha estat el cap de turc que el partit Popular ha sacrificat per recuperar part del terreny perdut, i per tractar d’aturar la caiguda en intenció de vot ara que s’apropen les eleccions.

Les veus que ens arriben des del govern són que tot es fa en nom del consens. Malgrat tot, el partit Popular manté el recurs interposat davant el Tribunal Constitucional – pel que no va demanar consens algun- encaminat al fet que l'actual Llei d’interrupció de l’embaràs sigui declarada inconstitucional. Es tracta de “passar la pilota” als tribunals i que sigui aquesta institució qui “li resolgui” el problema. D’altra banda Mariano Rajoy ja ha advertit que “seguiran estudiant fórmules per aconseguir major acord en la reforma…”, és a dir, que segueix havent-hi una intenció més o manco oculta de restringir els drets actuals

Vist tot això, aquesta pretesa retirada de la Llei i la  dimissió del Ministre que la defensava, semblen una cortina de fum, per ocultar la realitat. Mentrestant no es retiri el recurs davant el Constitucional no hem de baixar la guàrdia. La mobilització social que s’ha visibilitzat en moviments com la marea violeta o el tren de la llibertat, entre d’altres, ha de continuar exigint no tan sols la retirada del recurs sinó una Llei que garanteixi, d’una vegada, i per sempre, avortament lliure, segur i gratuït . I fora del codi penal.