
A proposta de l'Administració
Acord en relació a la posada en marxa d’un grup de treball per analitzar les diferències retributives dels llocs de treball de Consell Insular, IMAS i ADTM.
L’Administració proposa la creació de tres grups de treball —CIM, IMAS i ADTM— amb l’objectiu de detectar i equiparar els diferents llocs de feina. Aquesta tasca es durà a terme per grups, i cada organisme farà les seves valoracions de manera individual.
Posteriorment, aquestes valoracions s’analitzaran de forma conjunta amb l’objectiu d’elaborar un document final que reculli les conclusions i les propostes d’equiparació.
L’STEI ha demanat que aquest treball es faci de manera conjunta, en un mateix grup, per tal de poder valorar alhora tant les categories que són comunes als diferents organismes com aquelles que, tot i desenvolupar les mateixes tasques, tenen una
denominació diferent.
Així mateix, ha sol·licitat que el grup es reuneixi amb una periodicitat més elevada, com a mínim cada quinze dies, per tal de garantir un seguiment continuat dels treballs i avançar de manera coordinada.
Punts proposats per l'STEI
L’Administració no ha acceptat dos punts presentats per l’STEI al·legant que les qüestions plantejades són informatives i no entren en l’àmbit de la negociació.
Són els següents. Companys i companyes, valorau si aquests temes són del vostre interès.
Complement de penositat per a tots els tècnics en cures auxiliars d’infermeria (TCAIs) de l’IMAS.
L’STEI ha reiterat la sol·licitud que aquest complement s’apliqui a tot el personal TCAI, sense excepcions.
L’Administració ens ha remès a la valoració de tots els llocs de feina del CIM l’IMAS i l’ADT, que s’iniciarà aquest mes i que suposarà més endarreriment d’aquesta qüestió.
Nou preu del Quilometratge a l’ IMAS
Hem avisat que l’estudi encarregat per l’Administració (com ens va indicar en la Mesa de juny passada) ja queda obsolet… Això ens deien:
“L’Administració ha encarregat un estudi econòmic en el qual, entre altres aspectes, es valorarà l’evolució del preu dels carburants, de l’IPC i d’altres indicadors relacionats. Aquesta qüestió es tornarà a tractar en properes meses de negociació i, si
escau, les modificacions corresponents s’hauran d’incorporar als pròxims pressuposts.”
A més
En el Ple del CIM del mes d’octubre s’aprovarà l’acord per a l’equiparació del complement d’insularitat a l’Administració General de l’Estat durant el mes de juliol. I es farà efectiu a la nòmina d’octubre o novembre amb efectes d’1 de juliol de 2026.
| A1 | 214,61 € | |
| A2 | 175,41 € | |
| B | 0 | |
| C1 | 144,61 € | |
| C2 | 119,22 € | |
| AP/Grup E | 105,31 € |
’STEI recorda que l’apujada segueix essent classista i obvia els professionals del grup B. Hem insistit en la urgència per compensar els companys afectats.



