Davant la petició dels sindicats de la concertada, la Conselleria va convocar una mesa tècnica amb el tema dels criteris d’avaluació i la nova resolució que s’està elaborant.

El director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, explicà que davant el malestar mostrat a partir de la publicació a principis de setembre dels criteris d’avaluació per al present curs 2022-2023, l’administració ha optat per fer-ne una revisió.

Morante va assegurar que entenien que la temporalització en tot el procés d’adaptació a la nova normativa no ha esta l’ideal, però que és la legislació que s’ha d’aplicar, i que en cap cas es pot optar per la no aplicació o la moratòria, com havien demanat alguns agents socials.

La intenció del nou redactat és aportar flexibilitat i donar les màximes facilitats al professorat en el procés d’avaluació.

Aquestes instruccions es refereixen únicament al present curs, que és de transició, i de cara al següent es prendran les decisions en funció de com hagi anat enguany.

També es decidirà si el GestIB serà l’eina obligatòria per avaluar o si els centres que vulguin podran seguir optant per plataformes pròpies o de les comercialitzades.

Quant a l’avaluació competencial, s’ha eliminat respecte de l’anterior resolució, el límit del 50% amunt o avall en la ponderació dels diferents ítems avaluadors. Si els centres ja han elaborat els seus criteris d’avaluació, i no volen replantejar-se decisions ja preses i feina ja duta a terme, no en tenen obligació.

Existeix la obligació d’informar els pares de manera trimestral, però es pot fer d’una manera flexible: amb o sense notes numèriques, a través d’un informe de competències, ...

Al final de curs els criteris d’avaluació esdevenen imprescindibles a efectes d’afrontar possibles reclamacions per part de l’alumnat/famílies. Les reclamacions únicament es poden efectuar a final de curs. Per tant, el professor haurà de tenir el seu registre d’evidències (portfolis, rúbriques, proves, ...)

S’hauran de fer dos tipus d’informes, competencials i d’assoliment de continguts.

El termini per poder elegir treballar en mode oficial o en mode de proves al GestIB són a final d’octubre i a final de gener. De totes maneres, la Conselleria està oberta a habilitar nous terminis si hi ha aquesta demanda per part dels centres.

El fet de fer feina dins el mode de proves, permet que l’eina avaluadora generi la seva informació, que després el docent pot fer arribar o no als pares.

La Conselleria ofereix també la un assessorament continuat als centres, i es pot fer una sol·licitud d’ajuda presencial. En aquest cas els tècnics de la Conselleria poden visitar el centres.

La resolució amb els nous criteris d’avaluació seran publicats possiblement aquesta mateixa setmana.