ADMISSIÓ I MATRÍCULA A CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL:
L’únic punt de l’ordre del dia era l’ordre que regula l’admissió d’alumnes als ensenyament de formació professional.
La principal novetat és que la nota de tall serà rellevant no nomes per la primera opció sinó també per les segones opcions. Això facilita la tasca als orientadors i dona millors oportunitats als alumnes que més han aprofitat els seus estudis.
En tant que el procediment de matrícula por resultar un poc complicat per a alumnat i famílies, a més d’una infografia com ja es va fer l’any passat, també s’elaborarà un vídeo explicatiu del procés i les seves dates clau.
Algunes entitats, entre elles l’STEI, vàrem manifestar el nostre malestar pel fet que s’aprofiti l’avinentesa de la publicació de l’ordre que regula l’admissió i la matrícula als ensenyaments de Formació Professional per modificar un ordre de 2004 sobre elecció de llengua al primer ensenyament.
NOVETATS ALS CURRÍCULUMS:
La directora general Isabel Salas va avençar algunes de les novetats dels currículums que es tractaran amb més profunditat a la mesa específica de dia 31 de gener:
Aquests currículums s’han elaborat amb la participació del professorat que està exercint docència als centres; es va fer una crida pública a la que varen respondre més de tres-centes persones. Un total de 102 docents varen ser part activa de l’elaboració d’aquests documents.
Es limiten els usos de pantalles i s’augmenten les hores de matemàtiques, que passen a 16 setmanes entre tots els nivells de primària, i a 15 les de llengua anglesa en tota l’etapa.
Un altre dels aspectes que es vol reforçar és la lectura i l’expressió oral, o la creació d’una matèria de taller lingüístic; a més d’un taller de matemàtiques.
El TRB de batxillerat passarà a ser una optativa. I se’n crea una altra sobre Unió Europea.
En el nou redactat dels currículums es facilita l’avaluació Es considera que fins ara els criteris eren molt amplis i ambigus. S’han intentat fer més clar i a partir d’ara si el docent no ho vol fer, no serà necessari fer la ponderació cada criteri
Els docents podran avaluar seguint el sistema que vulguin i el gestib crearà l’informe competencial a final de curs i d’etapa.
PRECS I PREGUNTES:
- Equiparació de tots els docents d’FP en un cos únic. Està pendent de Pressupostos, excepte en el cas de persones que no compten amb un grau sinó amb un certificació de professionalitat. Per a aquests no es contempla
- Pagament de dietes i quilometratge en el seguiment de pràctiques d’FP. Aquesta depèn dels centres, i el seu pagament es pot fer amb les quantitats que perceben en concepte de mòduls.
- Sentència de l’STEI sobre 2’9%. Hem demanat l’execució de la sentència davant el tribunal. Aquest pagament de deute també estava al projecte de Pressupostos per al sector de l’ensenyament concertat.
- Increment 0’5% de l’IPC del 2024 i tot l’IPC de 2025. S’està pendent de com aniran els Pressupostos de la CAIB.
- Disminució de la càrrega lectiva per a majors de 58 anys. S’ha fet un estudi, però també depèn de Pressupostos.
- Jubilació parcial. La nova legislació dificulta el compliment de l’Acord signat. Per tant, s’ha de renegociar de quina manera es duu a terme sense contradir el nou decret llei estatal publicat el desembre de 2024.
- Desburocratització. L’administració afirma que amb la nova plataforma de gestió educativa, s’estaran fent passes en aquest sentit.












