uncategorized

Convocatòria mesa de concertada 04-10-2022

Després de la petició que ha fet arribar la part social de la mesa (sindicats, patronals i cooperatives), la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha convocat una reunió d ela mesa de concertada per parlar dels següents temes:

-Reactiva Acord 2016

-Revisió de mòduls de funcionament

-Orientadors a EI i EP

-Jubilacions parcials

-Acord de recol·locació

-Reducció de ràtios

-Aplicació LOMLOE. Instruccións d'avaluació

-Renovació de Concerts Educatius

Vegeu la convocatòria

 

ordre del dia Mes 4 octubre 22

Resum Assemblea delegades i delegats 06-10-2021

1.- NOVETATS VII CONVENI DE CONCERTADA

Publicat al BOIB núm. 231, dilluns 27 de setembre de 2021

Durada del conveni (Article 4)

  • Fins dia 31 de desembre de 2024 amb la incorporació d’una clàusula d'ultra activitat, amb pròrroga fins la signatura del VIII Conveni.

Permisos (Article 41)

  • Tots els permisos començaran a computar el primer dia laborable. Una vegada començat el permís, si aquest inclou algun dia de cap de setmana considerat no laborable per a les persones treballadores, no es tindrà en compte per al còmput.
  • Es crea un borsa de 20 hores anuals per poder assistir a consultes mèdiques, pròpies del treballador/a, per acompanyar familiars dependents i per anar a tutories dels fills o filles.
  • S’equipara el permís de parella de fet amb el matrimonial.

Actualització salarial (Annex VII)

  • Pujada del 2% i del 0’9% per a totes les persones treballadores. A la nostra comunitat no s’aplicarà al personal concertat. De moment sols el 2% de triennis del 2020 i 0’9 % de salari base i triennis de 2021.

Excedències  (Article 48)

  • L’excedència voluntària podrà implicar una reserva del lloc de feina.
  • Nova d’excedència específica per a casos de violència de gènere.

Cessaments voluntaris (Article 25)

  • Es disminueix a 15 dies el preavís per a l’accés a centres públics de qui ja estava a llistes.

Contractacions (Article 18)

  • Ampliació del contracte eventual per a situacions excepcionals.

Registre Horari i acord de sortides escolars (Annex 1)

  • S’introdueix la referència a l’acord de sortides escolars i de registre de feina.

Paga de 25 anys (Article 66 i Disposició addicional octava)

  • Aquesta queda condicionada a la disponibilitat pressupostaria de cada administració autonòmica pel que fa al personal concertat.
  • La resta de personal no concertat i PAS té dret al seu abonament per part de l’empresa.

Sexennis (Disposició Addicional vuitena, punt 9)

  • S’introdueix la possibilitat de negociació de sexennis a nivell autonòmic. El VI conveni va ser l’argument perquè no totes les parts signessin la implementació del segon i tercer sexenni l’any 2019.

Jornada del PAS ( Article 31 i Disposició transitòria 1ª)

  • Reducció de 10 hores anuals, seguint la referència de 38 hores setmanals:

- 2022 jornada anual de 1590 hores

- 2023 jornada anual de 1580 hores

- 2024 jornada anual de 1570 hores

- Desapareix la borsa de 57 hores anuals

Reducció de càrrega lectiva (Disposició transitòria segona)

  • S’introdueix la possibilitat d’una reducció d’una hora lectiva al personal docent de més de 58 anys condicionada a unes ràtios suficients que ho permetin.

Comissió tècnica (Disposició transitòria quarta)

  • Es crea una comissió tècnica per anar tractant periòdicament temes sobre els quals no s’arriba a cap aproximació de postures:

-   Jornada de treball.

-   Classificació professional.

-   Revisió del títol VI (Règim de faltes i sancions).

-   Règim dels cursos de formació i perfeccionament professional.

-   Adaptacions necessàries a les exigències establertes per la legislació vigent.

2.- Situació nova normalitat

La darrera normativa que ha sortit publicada és del BOIB de dia 5 d’octubre de 2021.
Ed Infantil. Ed. Primària i Ed. Especial: S’organitzen per GEC (grups estables de convivència):

Tutor + especialistes + suport + personal auxiliar

NO s’ha de guardar la distància estricta. Els membres es poden moure i interactuar amb normalitat.

A partir de primer d’ESO: s’ha de mantenir, sempre que sigui possible, la distància de seguretat.

1,5 m fora de l’aula i 1,2 m dins l’aula

Contactes estrets
Si hi ha un positiu a un grup GEC, es consideraran contactes estrets totes les persones que pertanyen al grup.

- A Primària, d’entrada, només faran quarantena els contactes estrets i es farà PCR a tot el grup.

- Es decretarà quarantena per a tot el grup si es detecten positius a la PCR de grup.

- A Ed. Infantil i Ed. Especial quan hi hagi un positiu tot el grup farà quarantena.

- Positiu a un grup NO GEC, serà contacte estret qualsevol que hagi compartit espai a menys de 2 metres més de 15 minuts (acumulats tota la jornada) i no hagi utilitzat la mascareta correctament.

- Tots els convivents del cas positiu.

- En un autobús escolar, qualsevol persona a menys de 2 metres més de 15 minunts i que no hagi utilitzat la mascareta correctament.

A tenir en compte
L’ús de mascareta és obligatori en tot moment en el cas dels adults i els alumnes majors de sis anys.

Contactes estrets professionals del centre:

  • L’equip directiu ha de trametre al Servei de Prevenció de Riscs Laborals el llistat de professors que han estat en contacte amb el positiu. El Servei de Prevenció enviarà al director els casos reals que considera contacte estrets.
  • L’equip directiu també ha d’informar per correu electrònic de l'existència d’un positiu a l’inspector del centre amb còpia al correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Els nins han de dur les mascaretes de casa i el centre ha de facilitar les mascaretes als professionals.

Els docents vulnerables que formin part d’un GEC han de dur mascareta quirúrgica i FFP2 sense vàlvula en cas que l’alumnat no porti mascareta.

3.- JUBILACIONS PARCIALS

En aquests moments, la pròrroga de l’acord per a què s’hi puguin acollir les persones nascudes el 1960 i posteriors no s’està negociant. A la darrera mesa de concertada, des de l’STEI vàrem treure el tema, ja que l’anterior acord està a punt d’exhaurir-se i consideram que és urgent la seva negociació. La resposta de la Conselleria ens va dir que amb la situació actual no estan en disposició de negociar millores socials.

4.-INFORMACIONS 0-3

S’han publicat les noves taules salarials per adequar-les al SMI, que des de gener de 2021 és de 950 euros.
A partir de setembre de 2021, hi haurà un nou increment fins als 965 euros, el que implicarà una nova revisió de les taules. L’actualització de les taules implicarà el pagament d’endarreriments a les persones treballadores.

Per altra banda, s’ha implementat un diferencial de 10 euros a favor de les tècniques en educació infantil respecte de les altres categories professionals.

5.-SECRETARIA DE LA DONA

S’estan elaborant, com cada any, les propostes per al 25N, dia per a l’eliminació de la violència contra les dones. Tot d’una que les tenguem les farem arribar a les persones docents per a què es pugui treballar el tema a classe.

És a punt d’anar a impremta el calendari “Temps de dones, dones en el temps”, que publica cada any la Secretaria de la Dona de l’STEI juntament amb la Organización de Mujeres de la Confederació Intersindical, l’any 2022 estarà dedicat al tema “Dones en el cinema”. Les efemèrides estan dedicades a dones del cinema, i darrere conté unitats didàctiques per a tots els nivells educatius.

El Moviment Feminista de Mallorca (MFM) comença a programar accions per dates properes a la jornada del 25N.

Hem rebut la subvenció que es va sol·licitar a l’Institut Balear de la Dona per poder dur endavant el projecte “Canviam la narrativa”. En el desenvolupament d’aquest projecte es farà un certamen de narrativa entre els centres educatius de les Illes per posteriorment editar una publicació amb un recull de les obres guanyadores.  El tema es pot treballar durant tot el curs. L’objectiu a potenciar és que el llenguatge ha de fomentar la igualtat entre gèneres.

Assemblea delegats/des 29-06-2021

1.- Signat el VII conveni de concertada

Tota la informació a: http://www.stei.cat/privada/index.php/convenis-taules/concertada/4841-signat-vii-conveni-concertada

 

2.- Inici curs 2021-2022

  • Es vol potenciar la presencialitat total de l’alumnat als centres educatius, sempre mantenint les mesures de seguretat i prevenció de la malaltia.
  • Les mesures en un futur es podrien anar flexibilitzant, però dependrà de la situació de la pandèmia i de les instruccions que es puguin donar des de la prevalença dels criteris sanitaris.
  • Es passa dels 1’5 a 1’2 metres de distanciament, el que fa que les ràtios tornin a la normalitat.

Tota la informació a: http://www.stei.cat/privada/index.php/info-general/4890-mesa-ensenyament-concertat-03-06-2021

 

3.- Dotació de concerts

  • Al BOIB 72 de dia 3 de juny surt la resolució provisional de concerts.
  • Per al curs que ve es contempla un augment de concerts. Destaquen 4 concerts a EE i 5 a FP.
  • Dins l’Educació Especial, es destaca que hi ha un augment de concerts encara que puntualment es plantegi qualque reducció, que estarà condicionada a la matrícula.
  • L’STEI demanà que es faci tot el possible per no reduir cap unitat de concert. Des de Conselleria varen dir que intentaran no reduir cap unitat fins que quedi acreditat que no hi ha suficient matrícula. S’aplicarà com a darrer recurs.
  • La Conselleria té la proposta de recuperar la presencialitat el màxim que es pugui a tots els nivells. L’STEI va sol·licitar que el curs que ve el personal especialista i el d’atenció a la diversitat pugui tornar a les seves funcions.

 

4.- Dotació addicional de personal de suport

  • La Conselleria d’Educació i les organitzacions patronals i sindicals, van prendre la decisió de mantenir la mateixa plantilla que s’ha tingut durant el curs 2020-21, degut a les circumstàncies del curs actual.
  • Enguany la feina dels serveis d’atenció a la diversitat ha estat condicionada per la COVID i, per tant, les valoracions no s’han pogut realitzar així com calien; al mateix temps, la tasca del personal d’atenció a la diversitat del centre ha estat quasi nul·la degut a la distribució de tasques.
  • Per al curs vinent es farà una revisió del Model a aplicar i que aquesta revisió volen que s’apliqui al nou decret de concerts de desembre de 2022.
  • La disponibilitat pressupostària, molt justa, ha de servir per aconseguir algun romanent per poder cobrir les necessitats que poguessin sortir el mes de setembre.

 

5.- Informacions 0-3

  • L’STEI ha instat la Conselleria d’Educació a què en els propers pressuposts es doti d’una aportació econòmica estable i progressiva per a la creació de centres 0-3 anys
  • S’ha creat la Comissió de Planificació de l’IEPI on l’STEI, com a sindicat majoritari dins el sector de 0-3, està representat amb dues persones.
  • El Govern Balear va aprovar la creació de noves places públiques de 0-3 anys, amb la creació de 1.600 noves places a les Illes Balears fins l’any 2024. A les illes hi ha 180 centres educatius de primer cicle (105 públics, 49 privats integrats a la xarxa complementària i 26 privats)
  • A partir de les sol·licituds plantejades en la convocatòria de noves places públiques hi ha planificats 33 projectes de nous centres i ampliacions: 4 a Eivissa, 1 a Formentera i 28 a Mallorca (4 d’ells a Palma).

 

6.- Informacions Secretaria de la Dona

  • L’STEI ha iniciat una campanya per a la igualació dels permisos per cura d’infant de les famílies monoparentals, per a què el progenitor únic pugui acumular el permís que li correspondria a l’altre progenitor.
  • El calendari Temps de dones – Dones en el temps de 2022 tendrà com a tema el de les Dones al cinema.

Assemblea 4 de maig de 2021

Resum assemblea delegats/des de 4 de maig de 2021

1.- Calendari escolar

Inici classes: 10 de setembre

Final de classes: 23 de juny

Dies no lectius: 12 octubre, 1 de novembre, 6 i 8 de desembre, 28 de febrer, 1 de març.

Tota la informació a: http://stei.cat/privada/index.php/4886

 

2.- VII conveni de concertada

S’ha arribat a un principi d’acord. Les entitats tenen fins dia 11 de maig per acceptar-lo o no. No hi ha canvis significatius respecte del conveni actual.

Durada del conveni: Fins dia 31 de desembre de 2024 amb la incorporació d’una clàusula d'ultra activitat, amb pròrroga fins la signatura del VIII Conveni.

Permisos retribuïts:

Tots els permisos començaran a computar el primer dia laborable. Una vegada començat el permís, si aquest inclou algun dia de cap de setmana considerat no laborable per a les persones treballadores, no es tindrà en compte per al còmput.

Es crea un borsa de 20 hores anuals per poder assistir a consultes mèdiques, pròpies del treballador/a, per acompanyar familiars dependents i per anar a tutories dels fills o filles.

S’equipara el permís de parella de fet amb el matrimonial.

Actualització salarial

S’accepta la pujada del 2% i del 0’9% per a totes les persones treballadores. Si s’accepta, haurem d’estar pendents dels acords del Govern autonòmic a la mesa d’empleats públics.

Excedències:

Es proposa una modalitat nova d’excedència específica per a casos de violència de gènere.

Cessaments voluntaris:

Es disminueix a 15 dies el preavís per a l’accés a centres públics de qui ja estava a llistes. A les Illes no es venia aplicant l’obligació de preavisar.

Sexennis:

S’introdueix la possibilitat de negociació de sexennis a nivell autonòmic. El VI conveni va ser l’argument perquè no totes les parts signessin la implementació del segon i tercer sexenni l’any 2019.

Jornada del PAS:

Reducció de 30 hores anuals, seguint la referència de 38 hores setmanals.

COMISSIÓ TÈCNICA

Es crea una comissió tècnica per anar tractant temes sobre els quals no s’arriba a cap aproximació de postures:

-Jornada del personal docent

-Classificació professional

-Regulació del teletreball

-Dret a la desconnexió digital

-Nou règim de faltes i sancions

-Formació del personal

Els temes de més calat es deixen fora de la negociació i es remeten a aquesta comissió. Segons el conveni actual ja se n’havia de crear una el 2014. Mai no va succeir.

 

3.- Registre retributiu

-Amb el Reial Decret 902/2020, de 13 d’octubre, d’igualtat retributiva entre dones i homes es pretén garantir l’equitat en la remuneració salarial entre homes i dones.

Totes les empreses han de tenir un registre salarial a 14 d’abril de 2021.

-El registre salarial obligatori és un document en el qual es fan constar tots els valors mitjans dels salaris dels treballadors/es d’una empresa, incloent-hi a més els complements salarials i les percepcions extrasalarials, desagregades per sexes i distribuïts per grups professionals, categories professionals o llocs de treball iguals o d’igual valor; acompanyant una valoració de les conclusions que se’n poden extreure, i amb relació als requisits tècnics que es vagin aprovant pel Govern o Administracions

 

4.- Darreres notícies sobre vaccinacions

-Fins a dia d’avui s’ha vacunat el 69% dels treballadors/es dels centres educatius.

-La Conselleria ens informa que el personal no docent inclòs per vacunar són els que tenen contacte directe amb els infants.

-Actualment s’està a l’espera de l’estudi que s’està fent per posar la segona dosi d’Astrazeneca i per tant s'està endarrerint aquesta. No es sap, per tant, que es farà amb aquestes persones.

-La disponibilitat de les altres vacunes afectarà al ritme de vaccinació.

-Si no heu estat citats i pensau que ja us toca heu d’enviar un correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Hi heu d’incloure: nom i llinatges, centre, data de naixement, telèfon de contacte i DNI. Allà se vos informarà de la vostra situació.

 

5.- Baixes per risc a la Covid-19

El Ministeri de Sanitat determina 10 patologies per considerar TES, Treballadores Especialment Sensibles. Hi inclou dones embarassades.

-Passes a fer:

*Anar al metge de capçalera i fer informe de l’estat

*Entregar l’informe al Servei de Prevenció de Riscos Laborals

*El Servei de Prevenció farà un informe (positiu o negatiu)

*Anar amb l’informe al metge de capçalera, ell jo enviarà a Inspecció Mèdica

*La Mútua en cap cas ha d’intervenir

La baixa de IT per risc a la Covid-19 durarà fins que es compleixin les setmanes que toquen per passar a ser baixa per risc per embaràs.

 

6.- XII congrés STEI INTERSINDICAL

Els dies 23 i 24 d’abril, l’STEI Intersindical ha celebrat el XII Congrés, després de l’ajornament que va patir l’any passat per mor de la pandèmia i el confinament.

El Congrés, celebrat de forma virtual, ha elegit també les persones que formaran part de la nova Comissió Executiva, així com també del Consell Plenari Intersindical. En una primera sessió de l'Executiva triada, Miquel Gelabert ha estat reelegit com a secretari general.   

L’STEI Intersindical, quarta força sindical en representació a les Illes Balears, ha refermat el compromís de ser una eina de transformació social i anar més enllà de les reivindicacions estrictament laborals, perquè aquestes també repercuteixen en l'àmbit laboral: la lluita per la justícia social, la defensa dels drets col·lectius, la no discriminació, la protecció del territori i la sostenibilitat mediambiental, la defensa de la nostra llengua i cultura i la reivindicació d’uns serveis públics de qualitat.

 

7.- Educació 0-3 anys

Segons la disposició addicional tercera LOMLOE, en un termini de 8 anys el Govern central i les administracions autonòmiques elaboraran un pla de vuit anys per a l’extensió del primer cicle d’educació infantil cap a una oferta pública suficient i assequible i que garanteixi el seu caràcter educatiu.

Des de l’STEI instam a totes les administracions que en un termini de 6 mesos s’aprovi aquest pla que dignificarà educativament l’etapa infantil de 0-3 anys, així com també les condicions laborals de les treballadores.

 

8.- Secretaria de la Dona

S’informa de l’elaboració d’un regla amb la cara de dones escriptores residents a les Illes Balears, a partir del calendari Temps de Dones

Es recorda que a les xarxes hi podem trobar vídeos d’aquestes escriptores recitant alguns dels seus poemes: https://ja.cat/donesescriptores