Sidebar

  • Portada general
STEI Local STEI Local
  • Informació general
  • Convenis i pactes
  • Oposicions i ofertes de feina
  • El bulletí

Programa electoral eleccions sindicals Consell de Mallorca

Detalls
Administració Local
05 Novembre 2025

eleccionsIMAS

Programa electoral eleccions sindicals IMAS

Detalls
Administració Local
05 Novembre 2025

eleccionsIMAS

Mesa sectorial IMAS - 30 de setembre

Detalls
Informació general
26 Setembre 2025

capçalera STEI Informa WEB

 

 

Ahir 30 de setembre, va tenir lloc una sessió ordinària de la Mesa Sectorial de l’IMAS. Aquest és el resum dels punts que destaquem:

A proposta de l'STEI Intersindical

A proposta de l'STEI Intersindical

1.Motiu pel qual no s'han pagat els festius a la nòmina d’agost tal com es va dir a la darrera mesa

L'STEI ja havia portat aquest punt a la Mesa del mes de maig on va exposar que encara no sabien percebut els festius especials de desembre 2024 i gener 2025, a més, encara hi havia treballadors que no havien percebut aquestes retribucions corresponents a desembre 2023, gener 2024. 

L'administració respon que han tingut certs problemes amb la tramitació de la documentació.

L'STEI amb la resta de sindicats components de la Junta de Personal ens vàrem reunir amb el president de l'IMAS per traslladar-li el malestar dels treballadors a l'hora de percebre retribucions, per vespres, festius especials, hores extres… Semblava que tot estaria solucionat a la nòmina del mes de setembre i no ha sigut així, per tant, aquest divendres 3 d’octubre la Junta de Personal de l'IMAS ens reunirem amb el Conseller d’Hisenda, Innovació i Funció Pública de Mallorca per traslladar-li la importància de què aquestes retribucions es facin en el menys temps possible, a més del malestar dels treballadors per aquests fets, que fa un temps es van repetint i no són aïllats.

2.Situació dels tècnics de menors de Manacor. N'hi hauria d’haver cinc i n'hi ha tres. Quants de casos per tècnica, ràtios…

El cap de departament de Serveis Socials, Infància, Adolescència i Família ens va transmetre que són coneixedors de la problemàtica produïda per diferents factors com són; l'estabilització que ha provocat moviments de personal i els procediments per realitzar substitucions són molt lents i també el fort augment de casos d’alt risc. Hi ha una previsió de formació de 5 equips per actuar en els casos d’alt risc, aquests equips seran subvencionats en fons europeus. Es farà estudi per implantar un sistema de qualitat i s’implementarà una formació interna, per les noves incorporacions. Amb tot, s’espera descongestionar als treballadors d’aquest servei.

Tot i això, l'STEI va voler denunciar la sobrecàrrega de feina que pateixen els treballadors d'aquest servei, i que repercuteix en el bon funcionament del servei i la salut dels treballadors/es.

3.Actualització dates exàmens i categories que es convocaran

Dates exàmens:

  • 8 de novembre
    • Enginyeria Tècnica Telemàtica
    • Treball Social
    • Tècnic/a Grau Mitjà

  • 22 de novembre
    • Auxiliar Educatiu
    • Oficial/a

  • 13 de desembre
    • Subaltern/a
    • Ajudant/a cuina
    • Possibilitat afegir un altra especialitat del grup AP.

Previsió prova Tècnics/ques en Cures Auxiliars Infermeri:

  • Finals de gener 2026

 

Properes convocatòries

  • Terapeuta Ocupacional, Infermeria
  • PELCO

Previsió presa de possessió personal de serveis:

  • Durant el mes d’octubre

L’administració informa que se celebrarà el concurs de trasllats dels llocs de feina amb lliure designació abans de finalitzar l’any.

La resta de llocs que s’oferiran en el concurs de trasllats, seran ofertes el primer semestre del 2026

 

4.Informació relativa al pressupost per captar famílies acollidores

El cap de departament de Serveis Socials, Infància, Adolescència i Família ens va respondre que aquesta captació es farà a través de Fires, ja que la plantilla de captació pot realitzar procediments més personalitzats. També estan elaborant un conveni amb la Fundació Reial Mallorca, per poder assistir a esdeveniments on es podran ampliar les estratègies de captació de famílies.

5.Augmentar ordenances Llar ancians (STEI) 

L’STEI va demanar homogeneïtzació a tots els serveis que es presten a l’IMAS, per tal que els centres que tenen el mateix nombre d’usuaris i serveis, també tinguin el mateix nombre de treballadors per poder prestar els mateixos serveis de forma homogènia i poder gaudir per part dels treballadors/es de la conciliació familiar.

L’administració està d’acord i fan feina en aquesta direcció. En el cas dels ordenances de la Llar dels Ancians, dotaran una plaça que està sense dotar i reforçaran en tres comissions de serveis.

6.Implementar a la Llar Ancians sol·licitud dies lliures a través portal com a la resta de centres. 

L'STEI va traslladar la petició de molts treballadors de poder sol·licitar els dies lliures a través del portal del personal, tal com es fa en altres centres. Aquest sistema descarregaria de feina a les coordinacions, agilitzaria les tramitacions de les peticions i seria més transparent.

Cap de la Secció de Supervisió respongué que està fent feina en aquest sentit. Actualment, hi ha dues persones que estan fent feina per poder implantar aquest sistema. L’objectiu és implantar aquest sistema a tots els centres de l’IMAS.

7.Ha canviat situació de la persona que està ajudanta la coordinadora de Pòrtol?

L'STEI va demanar a veure com se solucionaria aquesta casuística, on una treballadora personal de serveis dona un cop de mà a la coordinadora d'infermeria amb la tramitació dels dies personals, canvis de torn...

L’administració contestà que no coneix aquest fet, però si de la necessitat de posar un perfil de treballador/a que ajudi a la coordinadora, L’STEI demanà que constàs en acta.

Mesa General de Negociació Conjunta CIM-IMAS - 25 de setembre

Detalls
Administració Local
26 Setembre 2025

capçalera STEI Informa WEB

 

25 de setembre, va tenir lloc una nova sessió de la Mesa General de Negociació Conjunta CIM-IMAS. Us en resumim els aspectes més destacats:

A proposta de l'Administració

A proposta de l'Administració

  • Donar compte de la modificació de l’RLT a l’efecte de retornar el Servei de Protocol i Parc Mòbil a la ST de Presidència. 
  •  Modificació de l’oferta d’ocupació pública de 2025. 

Aprovat per unanimitat per tots els sindicats, perquè la modificació de l’oferta d’ocupació pública de 2025 implica l’increment de l’oferta de llocs de l’administració especial en; 2 llocs de promoció interna de Tècnic/a Superior Informàtica, 6 llocs promoció interna Caporal/a, 36 llocs Bomber/a Conductor/a.

  • Proposta per constituir una borsa temporal de la categoria de Tècnic superior llicenciat en Dret, derivada de les puntuacions definitives del primer exercici de la Convocatòria de TAG del Consell/IMAS derivada de l'OEP en execució. 

Davant la urgent necessitat de cobertura de llocs de feina  de Tècnic/a Superior, Llicenciat/da en Dret i tenint en compte que les borses estan exhaurides. L’administració proposa constituir una borsa de Tècnic/a Administració General, amb titulació de Llicenciat/a en Dret amb les persones que varen aprovar amb un mínim de 5 punts l’exercici d’oposició de Tècnic/a Administració General (BOIB nº46 de 6 d’abril de 2024 i BOE nº 120 de 17 de maig 2024) i que tenen la titulació de Llicenciat/a en Dret.

L’STEI hem votat abstenció, malgrat que aquest procediment està regulat per l’article 3 del decret 30/2009 del procediment selecció de personal funcionari interí de la CAIB.

A proposta de l'STEI Intersindical

A proposta de l'STEI Intersindical

  • Gaudi de hores de formació a l’IMAS - que es puguin agafar per hores, no amb blocs de mínim 5 hores, com es pot fer al CIM. Es pot determinar quins serveis quedarien fora aquesta norma per les necessitats de cobertura.

La Cap de Recursos Humans de l’IMAS ens ha contestat que aquest punt s’està estudiant per part delss serveis jurídics i que intentaran donar resposta a la propera Mesa de l’IMAS.

  • Actualització del conveni del personal de Casal Ariadna mentre es repensa la seva relació laboral amb el CIM, en especial del personal directament contractat de les borses, que no ha tingut mai vinculació laboral amb Fundació Estel.  

L'STEI hem tornat a traslladar la situació dels treballadors/es de Casal Ariadna a l'administració.

L’administració és coneixedora d’aquesta situació i es mostra oberta a trobar una solució de forma conjunta per tal de millorar les condicions i la situació laboral d’aquests treballadors/es. Però també reconeix que hi ha molts d’entrebancs legals a causa de diferents casuístiques derivades de la transferència d’aquests treballadors/es  i  volen trobar una solució que no sigui perjudicial per als treballadors/es, s’ha de continuar fent feina per trobar la millor solució.

  • Modificació dels acords de jornada pel personal de refugis i possibilitat d’augment de plantilles. 

L’STEI hem demanat als responsables de Refugis si tenien alguna proposta per la millora de les condicions laborals als refugis, en especial dels guardes, però també pels serveis de cuina i neteja, tal com se'ns va prometre a la darrera reunió amb els responsables del servei, on es va convenir que en tenir la temporada acabada i l’estabilització finalitzada es podria fer una proposta de millora, progressiva, per augmentar plantilles o reorganitzar-les, amb el tema dels torns extra ordenat i mirar de no estressar les plantilles, és especial en temporada alta d’ocupació.

Els responsables del servei ens han traslladat que han demanat a altres serveis com són; Bombers i Carreteres, quin sistema empren, per tal d’aplicar un model semblant en el cas de les guàrdies, tant en l'àmbit retributiu com normatiu. Hi ha una proposta per incrementar el preu de l’hora de localització i augmentar el preu del reforç, però encara falta acabar de perfilar alguns detalls. Convocaran als sindicats després de la primera quinzena d’octubre per presentar la proposta i atracar postures, per tal de poder aportar una proposta a la propera Mesa.

  • Modificació urgent dels Acords de Jornada del Servei de Bombers. 

 

L’STEI ha volgut deixar constància en acta d’aquest punt concret tractat al grup de treball de Bombers, donat que hi ha un tema jurídic prioritari, respecte a la promoció vertical i seguretat dels treballadors.  Els acords de jornada s'han de dissenyar en base a un pla de RRHH i no adaptar l'acord a un servei que garanteix cobertura. Estan perpetuant la cobertura per "reforços". Aquest fet va en contra dels descansos i altres drets: descans de 30 min cada 6 hores, dieta de manuntenció, reconeixement de treball nocturn, solapament de categories, promoció vertical i horitzonta,. regulació de segona activitat. ETC.

A més, la jornada actual del personal de la categoria de tècnic no respecta la normativa de decret 17/2019. Els tècnics de bombers de l'escala subtècnica no poden dirigir intervencions del personal l'escala operativa, ja que va en contra de la seguretat pública, dels intervinents i va en contra de la promoció vertical del personal de l'escala operativa.

punt concret ha de constar en acta, donat que hi ha un tema jurídic prioritari, respecte a la promoció vertical i seguretat dels treballadors.

Torn obert de paraula

L'STEI ha sol·licitat actualització de les taules retributives de la seu electrònica, on encara figuren les de 2024. L'administració ho farà tan aviat com sigui possible i amb l'increment del 0,5%.

L'STEI ha demanat que els punts que es presentin per tractar a la Mesa de negociació conjunta del personal laboral i funcionari figurin tots a la convocatòria i quedin reflectits a l'acta. En la convocatòria de 25 de setembre s'han traslladat punts proposats pels sindicats al torn obert de paraula. En el cas de l'STEI, demanaven si el conseller de Funció Pública té una proposta per tal de reclassificar el col·lectiu TCAI d’Imas tal com es va comprometre a la moció 1259083C del 8 d’abril. Recordem que l’STEI va ser el sindicat que aconseguí incloure aquest punt en la moció del Ple, i tots els grups polítics hi varen votar a favor.

L’Administració ens respongué que es farà un grup de treball per estudiar la revisió de tots els llocs de feina i diferents categories a tot l’IMAS, com també es farà al CIM. Una vegada finalitzada aquesta revisió es faran les modificacions oportunes

Permisos i llicències. CIM - IMAS

Detalls
Informació general
05 Setembre 2025

Permisos i llicencies

 

Permisos

Permisos

 

Nou permís per a la cura de fill o menor fins que el menor compleixi 8 anys

Nou permís per a la cura de fill o menor fins que el menor compleixi 8 anys

  • 8 setmanes per a la cura de fill, filla o, menor acollit per temps superior a un any, continuades o discontínues, intransferible i de gaudi fle Es retribuiran 2 d’aquestes setmanes, de forma retroactiva, per als menors nascuts a partir del 2 d’agost de 2024.
Per assumptes particulars (els dies de lliure disposició)

Per assumptes particulars (els dies de lliure disposició)

6 dies a l’any, no recuperables, o el resultat proporcional dels serveis efectius prestats. S’arrodoneix a l’alça en el cas que la fracció resultant sigui més de 0,5 a favor de la persona sol·licitant. No cal justificar-ne el motiu.2 dies addicionals a partir del sisè trienni, que s’incrementarà en un dia més per cada trienni a partir del vuitè.
Triennis complerts 1 a 5è 6 i 7é 8 9 10 11 12 13 14 15
Dies per assumptes particulars 6 8 9 10 11 12 13 14 15 16

No es poden sumar al període de vacances.A més, dels dies lliures esmentats en el requadre anterior, el personal té dret al dies 24 i 31 de desembre, el dia addicional per festiu fora de la jornada, a més del dia de dispensa anual per la celebració de la Diada de Mallorca.
Per accident o malaltia greu o intervenció quirúrgica d’un familiar

Per accident o malaltia greu o intervenció quirúrgica d’un familiar

  • 5 dies hàbils retribuïts per accident o malaltia greu, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que requereixi repòs domiciliari, per atendre cònjuges, parelles de fet o parents de primer grau o convivent a càrrec.
  • 4 dies hàbils retribuïts per accident o malaltia greu, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que requereixi repòs domiciliari, per atendre cònjuges, parelles de fet o parents de segon grau

Per mort d'un familiar

Per mort d'un familiar

  • 3 dies hàbils retribuïts per mort del conjuge, parella de fet o parents de primer S’ampliarà a 5 dies, si és en distinta localitat.
  • 2 dies hàbils retribuïts per mort de parents de segon grau. S’ampliarà a 4 dies si és en distinta localitat.

Per causa de força major

Per causa de força major

  • Fins a 4 dies retribuïts per causa de força major quan sigui necessari per motius familiars urgents i imprevisibles, en cas de malaltia o accident que facin indispensable la presència immediata.

Per trasllat de domicili

Per trasllat de domicili

1 dia hàbil, sense canviar de municipi.3 dies hàbils si implica canviar de municipi.
Per concórrer a exàmens finals i a altres proves definitives d’aptitud

Per concórrer a exàmens finals i a altres proves definitives d’aptitud

El temps indispensable durant el dia o els dies en que es facin les proves, més el temps de trasllat corresponent.
Permís per l’assistència a exàmens prenatals i tècniques de preparació al part de les empleades i el seu o la seva cònjuge

Permís per l’assistència a exàmens prenatals i tècniques de preparació al part de les empleades i el seu o la seva cònjuge

El temps indispensable per a la realització de les proves, més el temps de trasllat corresponent.
Per assistir a les entrevistes i sessions per obtenir la declaració d’idoneïtat en els casos d’adopció, acolliment o guarda amb finalitat d’adopció

Per assistir a les entrevistes i sessions per obtenir la declaració d’idoneïtat en els casos d’adopció, acolliment o guarda amb finalitat d’adopció

El temps indispensable per a la realització de les entrevistes i sessions, més el temps de trasllat corresponent. El permís el poden exercir simultàniament els dos progenitors en el cas que ambdós treballin.
Per tractament de fecudació assistida

Per tractament de fecudació assistida

El temps necessari per a la seva realització i el repòs corresponent. El permís el poden exercir simultàniament els dos progenitors en el cas que ambdós treballin.
Per lactància d'un fill o filla menor de 12 mesos

Per lactància d'un fill o filla menor de 12 mesos

1 hora d’absència o reducció diària, que es pot gaudir de diferents formes:1 hora d’absència al principi o final de la jornada, o 2 fraccions de ½ hora de reducció al principi i al final de la jornada o 1 hora durant la jornada.
En cas de part múltiple s’incrementarà el permís proporcionalment.Acumulada en jornades completes comptades amb dies hàbils, des del moment sol·licitat i com a màxim fins que el menor compleixi 12 mesos.
Deure inexcusable de caràcter públic o personal i deures relacio- nats amb la conciliació de la vida familiar i laboral

Deure inexcusable de caràcter públic o personal i deures relacio- nats amb la conciliació de la vida familiar i laboral

El temps mínim indispensable per complir el deure.
Per matrimoni o unió de fet inscrita en un registre de parelles de fet

Per matrimoni o unió de fet inscrita en un registre de parelles de fet

15 dies naturals, anteriors (coincidint amb els dies immediatament an- teriors) o posteriors (dins els dos mesos posteriors) a la celebració del matrimoni. El permís es pot dividir en 2 períodes ininterromputs, abans i després de la celebració. Es pot sumar al període de vacances.
Per a les víctimes de violència de gènere o terrorisme

Per a les víctimes de violència de gènere o terrorisme

Les hores i fraccions horàries així com els dies que siguin necessaris que es precisin justificadament..
Per ser una dona gestant

Per ser una dona gestant

A partir del primer dia de la setmana 37 d’embaràs i fins a la data del part. I en cas de gestació múltiple, s’iniciarà el primer dia de la setmana 35 i fins la data del part.
Per naixement per a la mare biològica

Per naixement per a la mare biològica

17 setmanes . La darrera setmana s’ha de gaudir abans que l’infant compleixi 12 mesos.Les 6 primeres setmanes posteriors al part són de descans obligatori ininterromput. S’hi afegiran:
  • 2 setmanes més d’ampliació en el cas de discapacitat del
  • 1 setmana més d’ampliació (per cada un dels dos progenitors) en el cas que el fill/a en el cas de part múltiple.
  • L’ampliació del permís per naixement a 17 setmanes afectarà als progenitors dels infants que neixin a partir del 31 de juliol de 2025,

Per naixement de fills prematurs o per l’hospitalització posterior al part

Per naixement de fills prematurs o per l’hospitalització posterior al part

En los casos de part prematur i en aquells en que, per qualsevol altra causa, el neonat hagi de romandre hospitalitzat, a continuació del part, el permís per naixement s’amplia en tants dies com el neonat es trobi hospitalitzat, amb un màxim de 13 setmanes addicionals.
Per progenitor/a diferent de la mare biològica per naixement, guarda amb finalitats d’adopció, acolliment o adopció d’un fill o filla

Per progenitor/a diferent de la mare biològica per naixement, guarda amb finalitats d’adopció, acolliment o adopció d’un fill o filla

17 setmanes. La darrera setmana s’ha de gaudir abans que l’infant compleixi 12 mesos.Les 6 primeres setmanes posteriors al part o resolució són obligatòries i ininterrompudes.
  • 2 setmanes més d’ampliació en cas de discapacitat o hospitalització del
  • 2 setmanes més d’ampliació en el cas d’acolliment o adopció múltiple
  • L’ampliació del permís per naixement a 17 setmanes afectarà als progenitors dels infants que neixin a partir del 31 de juliol de 2025,

Per a famílies monoparentals

Per a famílies monoparentals

32 setmanes. 4 d’aquestes setmanes es podran gaudir fins que el menor compleixi 8 anys.


Per crèdit horari per a la formació del personal

Per crèdit horari per a la formació del personal

  • Any 2024: 20 hores anuals
  • Any 2025: 40 hores anuals

Per dispensa mèdica a causa d’una malaltia o accident no laboral del personal.

Per dispensa mèdica a causa d’una malaltia o accident no laboral del personal.

  • 4 dies sempre que no causin baixa per incapacitat temporal, dels quals com a màxim 3 podran ser continuats.



Llicències

Llicències

 


Per assumptes propis

Per assumptes propis

  • 3 mesos no retribuïts cada dos anys

Per realitzar estudis sobre matèries relacionades amb les funcions que s’exerceixen

Per realitzar estudis sobre matèries relacionades amb les funcions que s’exerceixen

  • 12 mesos com a màxim cada 3 anys, si és per l’interès de l’empleat públic de carrera o fix, i no és retribuïda, si bé no ha de ser baixa en el règim de la Seguretat Social.
  • 18 mesos com a màxim cada 3 anys, si és per l’interès de l’Administració, i té caràcter retribuït.

Especials per assumptes propis 2012, i modificacions posteriors

Especials per assumptes propis 2012, i modificacions posteriors

  • 6 mesos anuals, per a empleats públics fixos o de carrera


Reduccions

Reduccions


Per la guarda legal d’un menor de 12 anys

Per la guarda legal d’un menor de 12 anys

  • 50 % com a màxim de la jornada, amb la minoració de retribució i la bonificació que pertoqui.

Per la guarda legal d’un menor de 12 mesos

Per la guarda legal d’un menor de 12 mesos

  • 1 hora diària de la jornada, com a màxim, amb la retribució

Per la guarda legal d’un menor major d’1 any i menor de 3

Per la guarda legal d’un menor major d’1 any i menor de 3

  • 10 % de la jornada com a màxim, amb la retribució

Pel fill o filla que hagi de romandre hospitalitzat/da després del part, per prematur o per qualsevol altra causa, mentre duri l’hospitalització

Pel fill o filla que hagi de romandre hospitalitzat/da després del part, per prematur o per qualsevol altra causa, mentre duri l’hospitalització

  • 2 hores diàries retribuïdes.
  • 2 hores diàries no retribuïdes a afegir a les

Per la guarda legal d’una persona amb discapacitat igual o superior al 33 % que exercici cap activitat retribuïda

Per la guarda legal d’una persona amb discapacitat igual o superior al 33 % que exercici cap activitat retribuïda

 

  • 50 % com a màxim de la jornada, amb la minoració de retribució, excepte si la reducció és només d’una hora.
Per atendre familiars a càrrec, fins al 2n grau de consanguinitat o afinitat que, per raons d’edat, accident o malaltia, i que no tinguin cap activitat retribuïda, precisin ajuda d’una persona per a realitzar les activitats bàsiques de la vida diària.

Per atendre familiars a càrrec, fins al 2n grau de consanguinitat o afinitat que, per raons d’edat, accident o malaltia, i que no tinguin cap activitat retribuïda, precisin ajuda d’una persona per a realitzar les activitats bàsiques de la vida diària.

  • 50 % com a màxim de la jornada, amb la minoració de retribució.
Per al personal de més de 60 anys

Per al personal de més de 60 anys

  • 50 % com a màxim de la jornada, amb la minoració de retribució.
Per ser víctima de violència de gènere o terrorisme

Per ser víctima de violència de gènere o terrorisme

  • 50 % com a màxim de la jornada, amb la minoració de retribució.
Per tenir cura d’un fill o menor acollit afectat per un càncer o una altra malaltia greu, menor de 23 anys, ampliable fins als 26 anys

Per tenir cura d’un fill o menor acollit afectat per un càncer o una altra malaltia greu, menor de 23 anys, ampliable fins als 26 anys

  • 50 % com a mínim de la jornada, amb la retribució
  • 80 % com a màxim de la jornada, amb la retribució integra en determinats supòsits.
  • 99 % com a mínim de la jornada, amb la retribució integra en determinats supòsits.
Per tenir cura d’un/a familiar de primer grau afectat per una malaltia molt greu

Per tenir cura d’un/a familiar de primer grau afectat per una malaltia molt greu

  • 50 % de la jornada, retribuïda durant 1
Generada pel problemes de salut de l’empleat públic que no donen lloc ni a una incapacitat temporal ni a una incapacitat permanent

Generada pel problemes de salut de l’empleat públic que no donen lloc ni a una incapacitat temporal ni a una incapacitat permanent

  • 50 % de la jornada, no retribuida
Voluntària (refª Decret 2012)

Voluntària (refª Decret 2012)

  • ⅓ de la jornada, no


Excedències

Excedències

Voluntària per interès particular

Voluntària per interès particular

  • Personal funcionari de carrera. Per al personal laboral fix o interí
Voluntària per agrupació familiar

Voluntària per agrupació familiar

  • Personal funcionari de carrera
Voluntària per la prestació de serveis en el sector públic

Voluntària per la prestació de serveis en el sector públic

  • Personal funcionari de carrera o personal laboral fix
Per a víctimes de violència de gènere

Per a víctimes de violència de gènere

  • Personal funcionari i laboral
Voluntària per motius de salut

Voluntària per motius de salut

  • Personal funcionari i laboral
Per a la cura de fills

Per a la cura de fills

  • Personal funcionari de carrera i personal laboral fix, com pels
Per a la cura de familiars a càrrec directe

Per a la cura de familiars a càrrec directe

  • Personal funcionari de carrera i personal laboral fix, com pels interins
Voluntària especial (refª 2012)

Voluntària especial (refª 2012)

  • Personal funcionari de carrera i personal laboral fix
Per violència terrorista

Per violència terrorista

  • Personal funcionari i laboral
Per singular motivada per la prestació de serveis en una altra administració

Per singular motivada per la prestació de serveis en una altra administració

  • Personal laboral
Forçosa aplicar a personal que sol·licita reingrès, pendent de lloc pressupostat.

Forçosa aplicar a personal que sol·licita reingrès, pendent de lloc pressupostat.

  • Personal funcionari de carrer
Pel nomenament provisional en un grup o subgrup superior

Pel nomenament provisional en un grup o subgrup superior

  • Personal funcionari de carrera

Vacances

Vacances

  • 22 dies hàbils anuals o els dies proporcionals corresponents al temps
  • Dies addicionals de vacances per antiguitat per anys de servei:

A partir dels 15

A partir dels 20

A partir dels 25

A partir dels 30

1

2

3

4

  • Període ordinari i preferent de gaudi: de juny a

Teletreball

Teletreball

  • El personal empleat públic del Consell de Mallorca i de l’IMAS té la possibilitat de prestar serveis mitjançant teletreball d’acord amb una sèrie de requisits establerts a l’Acord del Ple del Consell de Mallorca de 14 de gener de 2021, que regula el teletreball: BOIB núm. 11, de 26 de gener de Per poder accedir a la modalitat de teletreball, és indispensable haver fet el curs d’habilitació en teletreball que organitzen el Consell de Mallorca i l’IMAS respectivament.

Tipus de Jornades

Tipus de Jornades

Nomenclatures de les jornades a l’IMAS

 

1.642 hores anuals

  1. Continuada
  2. Prestada en 2 torns i/o caps de
  3. Prestada en 3
  4. Prestada de manera
  5. De plena
  6. A temps
  7. Prestada habitualment de dilluns a divendres, de 8 a 15 hores i, per programació ordinària i estructural del professional, prestades fora de la jornada fins a un 20 %.
  8. Prestada de dilluns a divendres, de 8 a 14.15 h, i un horabaixa cada setmana de 15 a 20 h, excepte els mesos de juliol, agost i Nadal i Pasqua, en que serà de de dilluns a divendres de 8 a 15 h.
  9. Prestada de dilluns a divendres, de 9 a 15 hores, i un horabaixa de 16 a 21 hores.

Nota: Consultau, en cada cas, la flexibilitat horària i les hores mínimes de presencialitat previstes en el centre de treball per a cada categoria, tipus de jornada o servei de destinació.

Places laborals procedents de la Fundació Miquel Mir i Oms Sant Miquel F1. Prestada de dilluns a divendres, en horari Gexible.

F2. Prestada de dilluns a diumenge amb nits.

F3. Prestada amb el torn B, de dilluns a diumenge sense nits. F4. Prestada amb el torn C, de dilluns a divendres sense nits.

Nomenclatura de les jornades al CIM

 

  1. General de 37,5 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual prestada de forma continuada de dilluns a
  1. General de 37,5 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual prestada per torns de dilluns a dissabte o de dilluns a divendres, segons l’horari que correspongui a cada unitat o Els llocs de treball amb aquesta jornada estan subjectes a la prestació de serveis amb distribució horària per torns i planificació de la distribució horària.

 

  1. General de 37,5 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual, subjecta a programació en horaris especials.

Especial de 40 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual prestada en torns de 12 h o superior, amb el màxim de 24 h en programació anual.


Català

Català

  • Equivalències reconegudes a les Illes Balears

L’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per determinar els títols, diplomes i certificats equivalents (expedits normalment a partir de la superació d’una prova) que tenen una equivalència directa amb els certificats de coneixements de llen- gua catalana de la Direcció General de Política Lingüística (A2, B1, B2, C1, C2 i LA).

Certificats emesos abans del 2011                             Certificats actuals Adaptats al Marc Europeu de Llengües

Nivell A

Nivell B1

Nivell B

Nivell B2

Nivell C

Nivell C1

Nivell D

Nivell C2

Nivell E

Nivell LA


Recursos lingüístics de suport:

  • www.softcatala.org
  • www.compendium.cat
  • www.pelcieb.cat/
  • www.upf.edu/web/gabinet-linguistic/aprendre-catala
  • www.cpnl.cat/promocio-us/recursos-linguistics/
  • www.iec.cat/recursos-linguistics-en-linia/
  • www.campusextensrecursos.uib.es/recursos-linguistics/

Incapacitat Temporal

Incapacitat Temporal

  • Es reconeix el dret a percebre un complement econòmic de la pres- tació reconeguda per la Seguretat Social fins a assolir, com a màxim, el 100 % de les retribucions que corresponguin a les persones afectades

Carrera professional

Carrera professional

  • Estructura

El període mínim de serveis prestats per accedir a cada nivell és el següent:

  1. Nivell I: 5 anys
  2. Nivell II: 5 anys des de l’accés al nivell I
  3. Nivell III: 5 anys des de l’accés al nivell II
  4. Nivell IV: 5 anys des de l’accés al nivell III

A 2025: romandrà oberta la primera convocatòria per al reconeixement de la carrera professional ordinària


Ajudes del Fons Social per fills

Ajudes del Fons Social per fills

I.  Ajuda per escolaritat 

  • Retribuida per cada fill/a o menor a càrrec menors de 18

II.  Ajuda per discapacitat 

  • Ajuda mensual per fill o menor a càrrec amb discapacitat igual o superior al 33 %, en determinats supòsits.

III.   Expedient de pròtesi 

  • Retribueix puntualment el pagament justificat de pròtesis, òrtesis, dentàries, oculars, audiòfon, pròtesis quirúrgiques fixes o pròtesis ortopèdica, dels empleats públics o dels fills a càrrec

IV.  Beques per estudis 

  • Retribueix puntualment el pagament justificat d’estudis postobligatoris universitaris o de llengües estrangeres a escoles oficial d’idiomes dels empleats públics o dels fills a càrrec

Mesa sectorial IMAS 18 de juny

Detalls
Administració Local
19 Juny 2025

capçalera STEI Informa WEB

 

 Resum dels punts que destaquem:

A proposta de l'Administració

A proposta de l'Administració

1. Informació sobre la modificació de l’Oferta d’Ocupació Pública de personal funcionari de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de l’any 2023, derivada de la taxa de reposició d’efectius ordinària i de la taxa específica de l’article 20 de la Llei de Pressupostos de l’Estat per a l’any 2023, en concret, les tres places, del grup B, subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà (B), especialitat informàtica, les quals, provenen dels llocs de feina F00890008 i F00430019.
L'Administració ens fa arribar un informe justificatiu amb la modificació de tres places d’informàtica del grup B, que s'han reconvertit en dues places diferents. Han de realitzar el canvi d'acord amb RLLT, per poder convocar les
places. Com que hi ha personal afectat es valoraran els serveis prestats a les dues especialitats.

A proposta de l'STEI Intersindical

A proposta de l'STEI Intersindical

1. Manca de personal a la secció acolliments i als centre residencials
L'STEI demana per la incorporació d'auxiliars administratius i previsió de substitucions davant la sobrecàrrega de feina i a les portes de les vacances d'estiu. El cap del Departament de Serveis Socials, Infància, Adolescència i
Família ha reconegut un acumulament significatiu de la feina que ha afectat el correcte funcionament del servei. Actualment, estan pendents del borsí auxiliar administratiu que encara no s'ha constituït. Per altra banda, aquesta
setmana s'incorporaran a Puig dels Bous 5 auxiliars educatius, 3 educadors i 3 psicòlegs.


2. Finalització procés estabilització 30 de juny de 2025.
L'Administració té previst publicar aquesta setmana les borses derivades del concurs oposició TCAI amb carnet i sense. Adjudicació auxiliar administratiu de fundació, pendent data publicació al boib. En el cas del personal de
serveis, no poden fer una previsió, ja que continuen les renúncies i la quarta llista addicional ha resultat insuficient.


3. Actualització informació convocatòries oferta d’ocupació pública de l’IMAS, corresponent als exercicis 2021, 2022, 2023 i 2024.

L'administració preveu que durant el mes de juliol es constituiran els diferents tribunals, juntament amb la
publicació de llistes d'aspirants admesos i exclosos, seguidament podran fer previsió d'espais i concretar dates. La data més previsible d'inici de les proves és a partir del mes de novembre.


4. Reclassificació tècnics/ques en Cures Auxiliars d’Infermeria i reconeixement de penositat
L'STEI insisteix amb la reclassificació dels i de les TCAI i vàrem sol·licitar informació actualitzada de la proposta feta, per veure si s'està estudiant.
El Gerent de l'IMAS va respondre que encara s'està estudiant, de forma conjunta amb el Consell de Mallorca.

Més articles...

  1. Mesa Sectorial de l’IMAS 27 de maig
  2. Sessió ordinària de la Mesa Sectorial de l’IMAS
  3. Resum Mesa General de Negociació Conjunta CIM-IMAS 24 abril
  4. Concentració per la justícia juvenil i protecció de la infància i adolescència
  5. Resum Mesa Sectorial de l’IMAS de 25 de març de 2025
Pàgina 1 de 22
  • Inici
  • Anterior
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Següent
  • Final
 
 
 

      Qui som | Contacta | Delegacions i horaris | Afiliació | Política de cookies


©STEI Sindicat de treballadores i treballadors de les Illes Balears. C/ Jaume Ferran, 58. 07004. Palma. Mallorca. Espanya. Telèfon: 34 971 901600. Inscrit al registre de la DG de la Funció Pública de Presidència del Govern d’Espanya, número 49. CIF: G07126956

Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.