
Resum dels punts que destaquem:
1. Informació sobre la modificació de l’Oferta d’Ocupació Pública de personal funcionari de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de l’any 2023, derivada de la taxa de reposició d’efectius ordinària i de la taxa específica de l’article 20 de la Llei de Pressupostos de l’Estat per a l’any 2023, en concret, les tres places, del grup B, subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà (B), especialitat informàtica, les quals, provenen dels llocs de feina F00890008 i F00430019.
L'Administració ens fa arribar un informe justificatiu amb la modificació de tres places d’informàtica del grup B, que s'han reconvertit en dues places diferents. Han de realitzar el canvi d'acord amb RLLT, per poder convocar les
places. Com que hi ha personal afectat es valoraran els serveis prestats a les dues especialitats.
1. Manca de personal a la secció acolliments i als centre residencials
L'STEI demana per la incorporació d'auxiliars administratius i previsió de substitucions davant la sobrecàrrega de feina i a les portes de les vacances d'estiu. El cap del Departament de Serveis Socials, Infància, Adolescència i
Família ha reconegut un acumulament significatiu de la feina que ha afectat el correcte funcionament del servei. Actualment, estan pendents del borsí auxiliar administratiu que encara no s'ha constituït. Per altra banda, aquesta
setmana s'incorporaran a Puig dels Bous 5 auxiliars educatius, 3 educadors i 3 psicòlegs.
2. Finalització procés estabilització 30 de juny de 2025.
L'Administració té previst publicar aquesta setmana les borses derivades del concurs oposició TCAI amb carnet i sense. Adjudicació auxiliar administratiu de fundació, pendent data publicació al boib. En el cas del personal de
serveis, no poden fer una previsió, ja que continuen les renúncies i la quarta llista addicional ha resultat insuficient.
3. Actualització informació convocatòries oferta d’ocupació pública de l’IMAS, corresponent als exercicis 2021, 2022, 2023 i 2024.
L'administració preveu que durant el mes de juliol es constituiran els diferents tribunals, juntament amb la
publicació de llistes d'aspirants admesos i exclosos, seguidament podran fer previsió d'espais i concretar dates. La data més previsible d'inici de les proves és a partir del mes de novembre.
4. Reclassificació tècnics/ques en Cures Auxiliars d’Infermeria i reconeixement de penositat
L'STEI insisteix amb la reclassificació dels i de les TCAI i vàrem sol·licitar informació actualitzada de la proposta feta, per veure si s'està estudiant.
El Gerent de l'IMAS va respondre que encara s'està estudiant, de forma conjunta amb el Consell de Mallorca.

25 de setembre, va tenir lloc una nova sessió de la Mesa General de Negociació Conjunta CIM-IMAS. Us en resumim els aspectes més destacats:
Aprovat per unanimitat per tots els sindicats, perquè la modificació de l’oferta d’ocupació pública de 2025 implica l’increment de l’oferta de llocs de l’administració especial en; 2 llocs de promoció interna de Tècnic/a Superior Informàtica, 6 llocs promoció interna Caporal/a, 36 llocs Bomber/a Conductor/a.
Davant la urgent necessitat de cobertura de llocs de feina de Tècnic/a Superior, Llicenciat/da en Dret i tenint en compte que les borses estan exhaurides. L’administració proposa constituir una borsa de Tècnic/a Administració General, amb titulació de Llicenciat/a en Dret amb les persones que varen aprovar amb un mínim de 5 punts l’exercici d’oposició de Tècnic/a Administració General (BOIB nº46 de 6 d’abril de 2024 i BOE nº 120 de 17 de maig 2024) i que tenen la titulació de Llicenciat/a en Dret.
L’STEI hem votat abstenció, malgrat que aquest procediment està regulat per l’article 3 del decret 30/2009 del procediment selecció de personal funcionari interí de la CAIB.
La Cap de Recursos Humans de l’IMAS ens ha contestat que aquest punt s’està estudiant per part delss serveis jurídics i que intentaran donar resposta a la propera Mesa de l’IMAS.
L'STEI hem tornat a traslladar la situació dels treballadors/es de Casal Ariadna a l'administració.
L’administració és coneixedora d’aquesta situació i es mostra oberta a trobar una solució de forma conjunta per tal de millorar les condicions i la situació laboral d’aquests treballadors/es. Però també reconeix que hi ha molts d’entrebancs legals a causa de diferents casuístiques derivades de la transferència d’aquests treballadors/es i volen trobar una solució que no sigui perjudicial per als treballadors/es, s’ha de continuar fent feina per trobar la millor solució.
L’STEI hem demanat als responsables de Refugis si tenien alguna proposta per la millora de les condicions laborals als refugis, en especial dels guardes, però també pels serveis de cuina i neteja, tal com se'ns va prometre a la darrera reunió amb els responsables del servei, on es va convenir que en tenir la temporada acabada i l’estabilització finalitzada es podria fer una proposta de millora, progressiva, per augmentar plantilles o reorganitzar-les, amb el tema dels torns extra ordenat i mirar de no estressar les plantilles, és especial en temporada alta d’ocupació.
Els responsables del servei ens han traslladat que han demanat a altres serveis com són; Bombers i Carreteres, quin sistema empren, per tal d’aplicar un model semblant en el cas de les guàrdies, tant en l'àmbit retributiu com normatiu. Hi ha una proposta per incrementar el preu de l’hora de localització i augmentar el preu del reforç, però encara falta acabar de perfilar alguns detalls. Convocaran als sindicats després de la primera quinzena d’octubre per presentar la proposta i atracar postures, per tal de poder aportar una proposta a la propera Mesa.
L’STEI ha volgut deixar constància en acta d’aquest punt concret tractat al grup de treball de Bombers, donat que hi ha un tema jurídic prioritari, respecte a la promoció vertical i seguretat dels treballadors. Els acords de jornada s'han de dissenyar en base a un pla de RRHH i no adaptar l'acord a un servei que garanteix cobertura. Estan perpetuant la cobertura per "reforços". Aquest fet va en contra dels descansos i altres drets: descans de 30 min cada 6 hores, dieta de manuntenció, reconeixement de treball nocturn, solapament de categories, promoció vertical i horitzonta,. regulació de segona activitat. ETC.
A més, la jornada actual del personal de la categoria de tècnic no respecta la normativa de decret 17/2019. Els tècnics de bombers de l'escala subtècnica no poden dirigir intervencions del personal l'escala operativa, ja que va en contra de la seguretat pública, dels intervinents i va en contra de la promoció vertical del personal de l'escala operativa.
punt concret ha de constar en acta, donat que hi ha un tema jurídic prioritari, respecte a la promoció vertical i seguretat dels treballadors.
Torn obert de paraula
L'STEI ha sol·licitat actualització de les taules retributives de la seu electrònica, on encara figuren les de 2024. L'administració ho farà tan aviat com sigui possible i amb l'increment del 0,5%.
L'STEI ha demanat que els punts que es presentin per tractar a la Mesa de negociació conjunta del personal laboral i funcionari figurin tots a la convocatòria i quedin reflectits a l'acta. En la convocatòria de 25 de setembre s'han traslladat punts proposats pels sindicats al torn obert de paraula. En el cas de l'STEI, demanaven si el conseller de Funció Pública té una proposta per tal de reclassificar el col·lectiu TCAI d’Imas tal com es va comprometre a la moció 1259083C del 8 d’abril. Recordem que l’STEI va ser el sindicat que aconseguí incloure aquest punt en la moció del Ple, i tots els grups polítics hi varen votar a favor.
L’Administració ens respongué que es farà un grup de treball per estudiar la revisió de tots els llocs de feina i diferents categories a tot l’IMAS, com també es farà al CIM. Una vegada finalitzada aquesta revisió es faran les modificacions oportunes

Resum dels punts que destaquem:
1. Modificació de les funcions de determinats llocs de la RLLT del departament d’Informàtica de l’IMAS
S’han corregit errades detectades a les funcions específiques dels llocs: Cap de servei de sistemes d’informació i Cap de servei infraestructura tecnològica. Es va sotmetre a votació i va ser aprovat per unanimitat, per tots els sindicats.
2. Proposta modificació de torn zeladors/es, Residència Llar dels Ancians
Ens han traslladat un nou torn proposat pel centre per necessitats del servei, signat pels treballadors. Aquest nou torn deixa sense cobertura els caps de setmana. L’àrea d’Atenció Sociosanitària es compromet a estudiar la possibilitat d’incrementar el nombre de zeladors, a la pròxima revisió RLLT prevista per finals de 2025, per poder disposar de zeladors al cap de setmana.
L’STEI hem votat a favor.
3. Proposta canvi horari Fisioterapeuta i Terapeuta Ocupacional del Centre de dia Can Clar.
El cap de Secció de Supervisió presenta petició i informe viabilitat presentada pel centre i els treballadors.
Es va sotmetre a votació i va ser aprovat per unanimitat, per tots els sindicats.
4. Comunicació canvi d’horari dels torns del personal de recepció Miquel Mir
L'administració va donar compte de la modificació d'horaris del personal de recepció, que no impliquen canvi de torn.
1. Revisió compliment normativa protecció de dades als centres residencials de l’IMAS
L'STEI va demanar un recordatori de la normativa protecció de dades als centres de l'IMAS, quan es tractin qüestions relacionades amb els treballadors. El Gerent ha respost que s’ha contractat empresa externa per unificar criteris i millorar l’aplicació de la normativa.ç
2. Reclassificació tècnics/ques en Cures Auxiliars d’Infermeria i reconeixement de penositat
L'STEI demanà el compliment del compromís de reclassificació del grup C2 al C1, per aquest col·lectiu tal com s’acordà al Ple del Consell de Mallorca de dia 8 de maig. I que sigui una realitat en els pressupostos de l'any 2026. L'administració contesta, que ha traslladat tota la informació per poder tractar aquest punt a la Mesa de negociació conjunta del personal laboral i funcionari del Consell de Mallorca.
3. Llevar penalitzacions als borsins que estiguin exhaurits de les categories que hi hagi manca de personal ( Infermeria, Auxiliar d’Infermeria, Personal de Serveis, Educadors/es Socials...)
L'administració ens va contestar que per ara, han llevat les penalitzacions de les categories que representen més dificultats de cobertura; Metge/ssa, Infermer/a, TCAI. Actualment, fan feina per llevar penalitzacions al personal de manteniment.
4. Davant la manca de personal estudiar possibilitat retribució econòmica pels dies i hores extres, en aquelles categories on no sigui possible realitzar contractacions durant l’estiu.
L'STEI demanà la retribució econòmica per les substitucions que realitza el personal per manca de cobertura, que origina l'acumulació i augment de dies lliures als treballadors. La cap de Recursos Humans contestà que ho té previst aplicar, durant les vacances d'estiu al personal sociosanitari, no a totes les categories i amb un topall de 80 hores per treballador.
5. Informació excedències voluntàries sol·licitades i atorgades durant procés estabilització. Quantes d’elles han estat per impossibilitat d’aplicació article 82 bis
L'STEI sol·licità informació sobre el nombre excedències otorgades, derivades dels processos estabilització. L'administració ens va enviar uns documents on es recullen únicament les excedències concedides, un total de 53.
6. Retribucions festius especials 2023
L'STEI va recordar que encara hi havia treballadors que no havien percebut aquestes retribucions de l'any 2023. L'administració contesta que es pagaran juntament amb les de 2024. A petició d'alguns treballadors, l’STEI va demanar la quantia exacta que es pagà i com es realitzà el càlcul del pagament de quanties. L'administració respongué que al preu del festiu especial se li ha de restar el preu de festiu normal, que es cobra amb els festius normals, és a dir es paga de forma desglossada en dues vegades.
7. Informació nova Instrucció de borsins i Comissió de serveis
L'administració contesta que en uns dies ens enviarà l'esborrany de la nova Instrucció comissions de serveis, per realitzar les nostres aportacions. La Instrucció de borsins, s'abordarà més endavant, en haver finalitzat nova Instrucció comissions de serveis.

