Important
A les comissions ordinàries també s'han de sol·licitar le següents places
- Serveis educatius especialitzats
Comissions de serveis que s'hauran de sol·licitar en un procediment específic
- Camps d'aprenentatge
- IEDIB (Institut d'ensenyament a distància de les Illes Balears)
- Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears
Ordinàries
del 5 al 12 de maig
Convocatòria i tràmit
Accés al tràmit
del 5 al 12 de maig, ambdós inclosos
tràmit conclòs
Convocatòria
- Resolució de la directora general de Personal Docent de 6 d'abril 2022
Tràmit
- Sol·licitud de participació a través del tràmit telemàtic amb cl@ve, DNI electrònic o certificat digital reconegut.
- Seleccionar per ordre de preferència segons el motiu alegat els centres i especificar preferències de les places.
- Els sol·licitants accepten les característiques de cada un dels centres seleccionats.
- La tramitació es completa quan s'envia la sol·licitud i s'obté número de registre.
- Només es considera vàlida la darrera sol·licitud registrada telemàticament.
Important
També s'han de sol·licitar en aquest tràmit les següents comissions de serveis
- Serveis educatius especialitzats
Comissions de serveis que s'hauran de sol·licitar en un procediment específic
- Camps d'aprenentatge
- IEDIB (Institut d'ensenyament a distància de les Illes Balears)
- Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears
Llistes provisionals de persones admeses
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 24 de maig de 2022
Reclamacions cos de mestres
del 25 al 27 de maig, ambdós inclosos
Reclamacions resta de cossos
del 25 al 27 de maig, ambdós inclosos
Llistes definitives de persones admeses
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 1 de juny de 2022
Desistiments
Es pot desistir de la sol·licitud de comissió de serveis fins al dia 30 de juny de 2022.
Requisits
- Acreditar coneixements de llengua catalana d'acord amb el que estableix el Decret 115/2001, de 14 de setembre, modificat pel Decret 169/2003, de 26 de setembre, i l'Ordre del conseller d'Educació i Universitats de 8 de març de 2018, modificada per l’Ordre del conseller d’Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).
- Haver estat admès en el darrer concurs de trasllats, haver sol·licitat una plaça a la localitat o les localitats on s’ubiquen els centres en què se sol·licita la comissió de serveis i no haver-hi desistit, tal com es regula a la base vint-i-dosena de la Resolució de la directora general de Personal docent de 27 d’octubre de 2021. S'exceptua d'aquesta obligació en els casos següents:
- Per situacions excepcionals i sobrevingudes posteriors al 22 de novembre de 2021, degudament acreditades i que han de ser valorades per la Direcció General de Personal Docent.
- Pel fet d'haver sol·licitat comissió de serveis per l'apartat 3 previst a la instrucció tercera d'aquest annex, sempre que sigui per exercir el càrrec de director, de secretari, de cap d'estudis o de cap d'estudis adjunt.
- Pel fet d'haver obtingut una nova destinació definitiva per al curs 2021-2022.
- En el cas del cos de mestres, l'especialitat o funció sol·licitada s'ha de correspondre amb l'especialitat de la darrera plaça adquirida mitjançant concurs de trasllats o bé amb les funcions o especialitats habilitades que hagin estat reconegudes. Per a la resta de cossos docents, l'especialitat o funció sol·licitada s'ha de correspondre amb l'especialitat de la darrera plaça adquirida mitjançant concurs de trasllats o bé amb les funcions de les places corresponents al departament d'orientació o places de cultura clàssica, amb els mateixos termes establerts en la base quarta de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 27 d'octubre de 2021.
- No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com pel tràfic d'éssers humans.
No es podran sol·licitar destinacions als següents centres:
- Camps d'aprenentatge, Institut d'ensenyament a distància de les Illes Balears (IEDIB), Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears.
Causes per sol·licitar la comissió de serveis i documentació
A) Per a funcionaris de carrera amb destinació definitiva a les Illes Balears
1. Per motius personals
1.a
Per necessitat d'atendre, transitòriament, un familiar de primer grau que pateixi una malaltia greu o que tengui una discapacitat reconeguda igual o superior al 65% o que es trobi en una situació de dependència reconeguda, sempre que la distància entre el domicili habitual del familiar i el centre on el funcionari té la destinació definitiva sigui superior a 25 km en el cas de l'illa de Mallorca, 20 km a l'illa de Menorca i 20 km a l'illa d'Eivissa. Així mateix, la distància entre el domicili habitual del familiar i els centres als quals es demana la destinació en comissió de serveis ha de ser inferior a la corresponent distància susdita per illa.
Documentació
- Segons els diferents casos:
- Informe mèdic del Servei Públic de Salut de les Illes Balears o, si escau, de l’entitat sanitària concertada corresponent, expedit fins a tres mesos abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i que acrediti la malaltia al·legada com a greu. A l'efecte de determinar el concepte de malaltia greu de fills o filles menors, es pot fer servir de forma orientativa la llista recollida en l'annex del Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, d'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o per una altra malaltia greu.
- Certificat o document actualitzat, expedit per l’òrgan competent que acrediti la discapacitat o la dependència al·legada.
- Llibre de família que acrediti el grau de parentiu.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del familiar.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del funcionari.
- En el cas que en el llibre de família consti que el sol·licitant no és l’únic familiar, s’ha de presentar un certificat d’empresa en què figurin els horaris laborals dels altres membres de la família que se’n podrien fer càrrec.
1.b
Per conciliar la vida laboral i la familiar, en un dels supòsits següents:
- Que a data 1 de setembre de 2022 el funcionari tingui un fill amb menys de dotze anys, tant quan ho sigui per naturalesa com per adopció, sota la seva guarda i custòdia; o un menor de menys de sis anys en règim de guarda amb finalitats d'adopció o d'acolliment, tant temporal com permanent.
- Que a data 1 de setembre de 2022 el funcionari tingui un menor entre dotze i setze anys en adopció o en situació de guarda amb finalitats d'adopció o d'acolliment, tant temporal com permanent. En aquest cas, la comissió de serveis només es pot sol·licitar durant els dos primers anys d'adopció o acolliment.
- Que la funcionària estigui embarassada i la data prevista del part sigui anterior al dia 31 de gener de 2023.
A més d'acreditar la causa al·legada, la distància entre el domicili habitual del fill o menor i el centre on el funcionari té la destinació definitiva ha de ser superior a 25 km en el cas de l'illa de Mallorca, 20 km a l'illa de Menorca i 20 km a l'illa d'Eivissa. Així mateix, la distància entre el domicili habitual del fill o menor i els centres als quals es demana la destinació en comissió de serveis ha de ser inferior a la corresponent distància susdita per illa.
Documentació
- Segons els diferents casos:os:
- Llibre de família que acrediti el grau deparentiu.
- En cas de separació o divorci, document acreditatiu de la guarda i custòdia del fill.
- En cas d’embaràs, informe mèdic amb la data prevista de part.
- Resolució judicial o administrativa de l’adopció o de guarda amb finalitats d’adopció o acolliment.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del fill.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del funcionari.
1.c
Per qualsevol dels motius anteriors, que han de ser degudament acreditats, sempre que la comissió de serveis impliqui un canvi d'illa del funcionari que la sol·licita:
- Per necessitat d'atendre un familiar de primer grau, en els termes descrits en l'apartat 1.a.
- Per conciliació de la vida familiar, en els termes descrits en l'apartat 1.b.
2. Per raons de servei en els centres educatius
Per aquest punt es podrà sol·licitar una comissió de serveis en un únic centre per un dels següents motius, sempre que la dedicació horària del motiu al·legat sigui com a mínim de 4 períodes lectius.
2.a
Per ocupar places que requereixen d'una titulació específica: places d'ensenyament esportius de règim especial, places perfilades amb titulació en interpretació de la llengua de signes, titulació en riscos laborals, títol professional de la marina mercant (màquines, navegació), carnet d'aplicador de productes fitosanitaris) o un nivell específic d'idioma estranger (B2 de francès o B2 d'alemany) per impartir matèries no lingüístiques.
2.b
Per ocupar places que no requereixin d'una titulació específica.
Documentació
Per a tots els motius:
- Informe favorable del director del centre per al qual es sol·licita la comissió de serveis en el qual consti: I) la descripció detallada de les tasques a desenvolupar pel sol·licitant; II) la dedicació en períodes lectius al motiu al·legat en el curs 20202021; III) la dedicació en períodes lectius al motiu al·legat pel sol·licitant per al curs 2021-2022; IV) l’especificació que l’anàlisi o la valoració de les tasques desenvolupades relacionades amb el motiu al·legat està recollida en la darrera Memòria Anual del centre.
- Un certificat del consell escolar o consell social, segons correspongui, en el qual consti: I) l’acord favorable de la participació del sol·licitant; II) el motiu d’aquesta comissió de serveis.
- Per aocupar places que requereixin de titulació específica, presentar-ne la titulació.
B) Per a funcionaris de carrera amb destinació definitiva a un centre públic d'una altra comunitat autònoma o de Ceuta i Melilla dependents del MEFP
4. Per motius personals
4.a
Per necessitat d'atendre un familiar de primer grau en els termes descrits a l'apartat 1.a d'aquesta instrucció, sempre que el domicili habitual del familiar sigui a les Illes Balears.
4.b
Per reagrupament familiar, sempre que el domicili habitual dels fills menors d'edat, a data 1 de setembre de 2021, o del cònjuge o parella de fet sigui a les Illes Balears.
Documentació
Per a tots els motius:
- Titulació que acredita els coneixements en llengua catalana.
- Certificació expedida per l’òrgan competent del qual depèn el centre en el qual tingui la destinació que contengui les dades següents: I) nom, llinatges i DNI; II) cos pel qual sol·licita la comissió de serveis; III) destí actual, definitiu o, en el seu cas, provisional; IV) especialitats o habilitacions que té reconegudes; V) situació administrativa; VI) data del nomenament com a funcionari de carrera.
- Per al motiu 4.a, la mateixa documentació que es demana per l’apartat 1.a d’aquest annex.
- Per al motiu 4.b, per a fills menors d’edat, la mateixa documentació que es demana per l’apartat 1.b d’aquest annex.
- Per al motiu 4.b, per a cònjuge o parella de fet: -Llibre de família que acrediti el grau de parentiu o resolució d’inscripció al registre de parelles de fet.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del cònjuge o parella de fet.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del funcionari.
C) Per a funcionaris de carrera amb primera destinació definitiva a les Illes Balears en el curs 2021-2022 o 2022-2023
5. Per formar part d'equips directius o per motius personals
Per a aquest punt, els centres sol·licitats han d'estar ubicats en la mateixa illa on el sol·licitant té la destinació definitiva.
5.a
Per formar part d'equips directius dels centres docents.
5.b
Per conciliació de la vida familiar, en els termes descrits en l'apartat 1.b.
IEDIB - Institut d'Ensenyaments a Distància de les Illes Balears
del 28 d'abril al 5 de maig
Convocatòria i normativa
Convocatòria i normativa
Convocatòria
- Resolució conjunta del director general de Planificació, Ordenació i Centres i de la directora general de Personal Docent de dia 26 d’abril de 2022
Presentació de sol·licituds
Presentació de sol·licituds
- La sol·licitud (annex 4) s'ha de presentar, a un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a les delegacions territorials, al Registre Electrònic General o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
També s'ha d'enviar una còpia escanejada de la sol·licitud, una vegada registrada, a l'adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. dins el termini establert.
- A la sol·licitud s'han d'adjuntar els documents següents, amb l'índex corresponent:
- Els documents justificatius del compliment dels requisits generals (annex 3). No cal presentar els documents que figurin al Portal del personal.
- Els documents justificatius dels mèrits especificats (annex 4). No cal presentar els mèrits que figurin al Portal del personal.
- Els requisits i els mèrits que al·leguin les persones interessades han de complir-se en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, excepte els d'experiència professional, que es comptaran a l'acabament del curs escolar 2021-2022.
- La sol·licitud (annex 4) i la documentació justificativa s'han de presentar en el termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de
la data de publicació d'aquesta Resolució en el BOIB.
Requisits
Requisits
a) Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de professors d’educació secundària, del cos de professors d’escola oficial d’idiomes o del cos de professors tècnics de formació professional.
b) Tenir, en una data anterior al 2 de setembre de 2021, la destinació definitiva a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari, se n’estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d’Assessorament per a l’Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB 27/3/2018 núm. 38).
d) No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics, ni haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la identitat sexual, ni per tràfic d’éssers humans.
e) Haver superat la formació específica per a l'IEDIB organitzada per la Conselleria d'Educació i Formació Professional durant l'any 2022, amb una nota mínima de 5 a la unitat didàctica.
Places convocades
Places
Alemany (EOI) 1 plaça
- Nivell bàsic A1, Nivell bàsic A2.
Anglès (EOI) 2 places
- Nivell bàsic A1, Nivell bàsic A2, Nivell intermedi B1 i Preparació prova certificació del nivell intermedi B2.
Alemany 0,5 plaça
- Alemany i, Alemany II i Preparació PBAU alemnay
Anglès 0,5 plaça
- Anglès II, Preparació UIB25 anglès
Biologia i geologia 1 places
- Matèries assignades: Biologia i geologia, Ciències de la terra i medi ambient, Geologia, Preparació PBAU Geologia, Preparació UIB25 Biologia i Tècniques experimentals.
Castellà 1 plaça
- Matèries assignades: Llengua i literatura castellana I, Preparació UIB25 i arts escèniques II.
Català 2 places
- Matèries assignades: Llengua i literatura catalana I, Llengua i literatura catalana II, arts escèniques I, literatura universal, Preparació PBAU català, Preparació UIB25 català, Preparació UIB25 literatura.
Cultura clàssica 1 plaça
- Matèries assignades: Grec I, Grec II, Llatí I, Llatí II, Preparació PBAU grec i Preparació PBAU Llatí.
Dibuix 3,5 places
- Matèries assignades: Cultura audiovisual I, Cultura audiovisual II, Dibuix artístic I, Dibuix artístic II, Dibuix tècnic I, Dibuix tècnic aplicat a les arts plàstiques i al disseny I, Dibuix tècnic II, Tècniques d’expressió graficoplàstica, Volum, Disseny, Projectes artístics, Fonaments art II, Preparació PBAU Fonaments art, Preparació PBAU cultura audiovisual, Preparació PBAU Dibuix tècnic, Preparació PBAU Disseny i Preparació UIB25 Dibuix tècnic.
Economia 1,5 places
- Matèries assignades: Economia, Economia de l’empresa, Fonament d’administració i gestió, Preparació PBAU Economia, Preparació UIB25 Economia i Economia, emprenedoria i activitat empresarial.
Educació física 0,25 plaça
- Matèries assignades: Educació física.
Filosofia 1,5 places
- Matèries assignades: Filosofia, Història de la filosofia, Psicologia, Preparació PBAU Hª de la filosofia i Preparació UIB25 filosofia.
Física i Química 1 plaça
- Matèries assignades: Física i química, Química, Preparació PBAU Química i Preparació UIB25 Química.
FOL 1,5 places
- Matèries assignades: FOL i Empresa iniciativa emprenedora.
Francès 0,5 plaça
- Matèries assignades: Segona llengua estrangera (francès) I, Segona llengua estrangera (francès) II i Francès II PBAU .
Geografia i Història 2 places
- Matèries assignades: Història, Història de l’art, Geografia, Història de les Illes Balears, Història del Món Contemporani, Preparació PBAU Geografia, Preparació PBAU Història, Preparació PBAU història de l’art, Preparació UIB25 història i Preparació UIB25 història de l’art.
Informàtica 6 places
- Matèries assignades: Sistemes operatius en xarxa, Seguretat informàtica,
Xarxes locals, Serveis en xarxa, Aplicacions web, Gestió de bases de dades
Llenguatges de marca i sistemes de gestió d’informació, Planificació i administració de xarxes, Serveis de xarxa i Internet, Implantació d’aplicacions web, Administració de sistemes gestors de bases de dades, Seguretat i alta disponibilitat, Programació i tractament de dades I (batxillerat), TIC II (batxillerat), Coordinació aula virtual i anàlisi de dades, Models d'intel·ligència artificial, Sistemes d'aprenentatge automàtic, Programació d'intel·ligència artificial, Sistemes de big data i Big data aplicat. - Altres tasques: Coordinació TIC.
Instal·lacions electrotècniques 1 plaça
- Mòduls assignats: Instal·lacions elèctriques interiors, Automatismes industrials i Instal·lacions domòtiques.
Intervenció sociocomunitària 1 plaça
- Mòduls assignats: Organització de l’atenció a les persones en situació de dependència, Destreses socials i Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència.
Matemàtiques 3 places
- Mòduls assignats: Matemàtiques I, Matemàtiques II, Preparació PBAU matemàtiques, Matemàtiques aplicades CCSS I, Matemàtiques aplicades CCSS II, Preparació PBAU matemàtiques CCSS, Preparació matemàtiques UIB25, Matemàtiques generals i Treball de recerca I.
Música 1 plaça
- Mòduls assignats: Anàlisi musical I, Anàlisi musical II, Llenguatge i pràctica musical, Història de la música i la dansa i Cor i tècnica vocal I.
Orientació 0,5 plaça
- Mòduls assignats: FOL i tasques d’orientació.
Processos sanitaris 2 places
- Mòduls assignats: Suport psicològic en situacions d’emergència, Atenció sanitària especial en situacions d’emergència, Plans d’emergències i dispositius de riscs previsibles, Anatomofisiologia i patologia bàsiques, Logística sanitària en emergències, Evacuació i trasllat de pacients.
Procediments sanitaris i assistencials 2,5 places
- Mòduls assignats: Dotació sanitària, Atenció sanitària inicial en situacions d’emergència, Teleemergències, Atenció higiènica, Primers auxilis i Atenció sanitària.
Serveis a la comunitat 1,5 places
- Mòduls assignats: Atenció i suport psicosocial, Suport domiciliari, Suport a la comunicación i Teleassistència.
Sistemes electrotècnics i automàtics 1 plaça
- Mòduls assignats: Infraestructures comunes de telecomunicacions en habitatges i edificis, Electrònica, Instal·lacions de distribució, Instal·lacions solars fotovoltaiques i Màquines elèctriques.
Sistemes i aplicacions informàtiques 2 places
- Mòduls assignats: Implantació de sistemes operatius, Administració de sistemes operatius, Fonaments de maquinari, Muntatge i manteniment d’equips, Aplicacions ofimàtiques i Sistemes operatius monoestació.
Tecnologia 0,5 plaça
- Mòduls assignats: Tecnologia i enginyeria I i Tecnologia II.
ATD - Assessors tècnics docents
del 4 al 17 de maig
Convocatòria i sol·licituds
Convocatòria i normativa
Convocatòria
- Resolució del secretari general de la Conselleria d’Educació i Formació Professional de 29 d’abril de 2022
Requisits
Requisits
- Funcionaris de carrera o en pràctiques dels cossos docents no universitaris de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en situació administrativa de servei actiu.
- En el cas dels funcionaris en pràctiques, les places a les quals poden optar mitjançant aquestes comissions de servei han d'estar ubicades a l'illa en la qual han superat el procediment selectiu.
- El personal funcionari està en la situació de servei actiu quan ocupa un lloc de treball dotat pressupostàriament amb caràcter permanent o provisional.
- Els aspirants també han de complir els requisits que figuren en l'annex 2 per a cada un dels llocs convocats. En el cas que els requisits facin referència al fet de tenir una determinada experiència, aquesta s'ha d'acreditar documentalment mitjançant un certificat emès per l'òrgan competent, el qual s'ha d'adjuntar a la sol·licitud.
- La Conselleria d'Educació i Formació Professional comprovarà d'ofici totes les dades que figuren en l'expedient personal dels aspirants.