STEI Intersindical STEI Intersindical
  • General
  • Convocatòries i processos
    • Adjudicacions i convocatòries
    • Comissions de serveis
    • Concurs de trasllats
    • Interinitats
      • Tot sobre les interinitats
      • Canvi de disponibilitat
      • Esmena del català i la formació pedagògica
      • IRPF
      • Cobrament de l'estiu
      • Ampliació d'opcions
      • Renúncies i reserves de plaça
    • Oposicions
      • Convocatòries
      • Temaris i supòsits pràctics
    • Acreditació de la competència digital
    • Especialistes i experts
    • Funcionaris en pràctiques
    • Habilitacions
    • Jubilació
    • Permutes
    • Plantilles i quota
    • Processos d'estabilització
  • Drets i retribucions
    • Nòmina
    • Triennis i sexennis
    • Ajuts, fons social i MUFACE
    • Reducció major de 55 anys
    • Retribucions en cas de baixa
    • Canvi de retenció
    • Canvi de dades bancàries de la nòmina (IBAN)
    • Permisos i llicències
    • Llicències per estudis
    • Portal del personal
    • Formació
      • Fes cursos amb l'STEI
      • Guia de formació permanent
    • Carrera professional
  • Centres
    • Calendari escolar
    • Instruccions
    • Horaris
    • Currículums Illes Balears
      • Curriculum LOMCE
      • Curriculum LOMLOE
    • Centres
  • LOMLOE
    • FP
  • Salut laboral
  • Recursos

LOMLOE

LOMLOE
27 Nov 2020
14454

LOMLOE

  • Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació

LOE versió consolidada, a data 30 de desembre, pendent de les modificacions de la LOMLOE

  • Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació
Tramitació

Tramitació

  • 3 de març 2020
    Projecte de llei. Text de la LOE amb les modificacions LOMLOE
  • 5 de novembre 2020
    Text de la LOMLOE amb esmenes aprovades al Congrés (pàgs.10 en endavant)
  • 26 de novembre de 2020
    Text de la LOMLOE enviat al Senat des del Congrés
  • 30 de desembre de 2020
    Publicació al BOE
Què cal saber de la nova llei d’educació estatal?

Què cal saber de la nova llei d’educació estatal?

Què valoram positivament?

  • Aposta per la coeducació, per l’educació en igualtat, pel respecte a la diversitat i per l’educació afectivo-sexual.
  • La reducció del nombre de repeticions a un màxim de dos en tota l’educació obligatòria, una a primària i una altra a secundària.
  • Lluita contra la segregació escolar i no concerta els centres que separen per sexes. 
  • No permet la cessió de sòl públic per a la construcció de centres privats. 
  • Augmenta l’autonomia dels centres públics.
  • Incrementa l’oferta als centres públics. 
  • Perment que les llengües pròpies distintes del castellà siguin vehiculars en els seus territoris. 
  • Potencia la xarxa pública de 0-3 anys.

Què hi trobam a faltar?

  • Cal aprofundir en la gestió democràtica dels centres públics, ja que l’elecció de les direccions depèn en gran mesura de l’administració.
  • S’han de fer passes més fermes en la laïcitat de l’escola pública, ja que la religió continua sent una matèria d’oferta obligatòria, tot i que no s’avaluarà.
  • Hi ha d’haver un compromís amb la millora de les condicions laborals de les persones treballadores del sector educatiu que a la llei ni tan sols s’esmenta.
  • Ha d’assegurar el finançament del sistema públic educatiu, amb un augment del pressupost que, com a mínim, ens equipari amb la inversió dels països europeus.
  • La presència de l’assignatura d’ètica en el darrer curs de secundària.
  • Hi manca un nou model d’ingrés a la funció docent, ja que l’actual està obsolet i no garanteix la consolidació del col·lectiu docent interí.
  • No dona una solució satisfactòria per a la integració de tot el professorat tècnic de formació professional (PTFP), amb independència de la seva titulació, en el cos de professors d’ensenyament secundari.
  • La reducció de ràtios és un altre dels elements fonamentals del sistema educatiu. És una mesura imprescindible per a una educació inclusiva de tot l’alumnat.

Desmentim falsedats

  •  En cap cas desapareixerà l’escola concertada. El que propugna és una gestió diferent d’un sector sostingut amb fons públics i que, per tant, l’administració en vol exercir un major control directe. Així mateix s’eliminen les quotes, per tal que les famílies sense recursos no tenguin impediments per accedir-hi.
  • No es tanquen els centres d’educació especial, la llei vol donar resposta a les necessitats de l’alumnat amb diversitat funcional, independentment del tipus de centre en el que s’escolaritzen, podent-ho fer perfectament en un centre ordinari, si aquest centre reuneix les condicions i recursos necessaris. Es destinaran més recursos econòmics als centres ordinaris per a facilitar que aquella família que ho desitgi, pugui matricular al seu fill/a amb necessitats educatives especials a un centre ordinari amb totes les garanties de ser ben atesos.
  • La religió simplement deixa de ser avaluable. No comptarà per la mitjana de l’expedient acadèmic. Segueix vigent el concordat de 1979.
  • Pel que fa al tractament del català com a llengua vehicular, simplement es torna aplicar el model que ja estava establert amb la LOE i queda en mans de cada comunitat.

 

Crits de 'libertad'

Article d'opinió den Montserrat Nadal al Diario de Mallorca, 26 de novembre

L'STEI Intersindical s'afegeix a les demandes d'un Institut de secundària a Son Ferriol

General
27 Nov 2020
2911

En la seva intervenció al Ple de dijous, l’associació de famílies d’alumnes va demanar una vegada més la construcció d’un nou centre de secundària

Fa 30 anys que la comunitat educativa de Son Ferriol du a terme aquesta demanda

Els escolars de Son Ferriol, obligats a haver-se de dispersar en cinc instituts diferents

Fa més de 30 anys que la comunitat educativa i les entitats de Son Ferriol reclamen que es construeixi un institut públic al nucli palmesà, una cosa justa i imprescindible per la qual han fet feina les diferents associacions de mares i pares del col·legi públic. Des de 1990, amb independència del partit que governàs, s’han fet reunions amb l’Ajuntament i amb la Conselleria d’Educació i la resposta ha estat sempre la mateixa: cap resultat.

Llegeix més...

El Govern Balear no vol negociar com s'apliquen les actualitzacions retributives dels Pressuposts Generals de l'Estat

General
13 Nov 2020
4429

increment salari

Llegeix més...

Mesa Sectorial: Programa PROA+

General
13 Nov 2020
3256

A la Mesa Sectorial d'Educació d’avui 13 de novembre, s'hi ha tractat un punt únic: Programa PROA+. Es destina a reforçar els centres que presenten més indicadors de vulnerabilitat i oferint tres línies d'actuació.

Des de l’STEI Intersindical hem manifestat que la Resolució del 6 d'octubre per la qual s'aprova la convocatòria del Programa PROA+ no va passar per Mesa Sectorial, tal com marca la Llei, ja que aquesta resolució afecta considerablement a les condicions sociolaborals dels treballadors.

Llegeix més...

La confederació d’STEs-i exigeix la integració de tot el professorat tècnic d'FP en el cos de secundària

General
10 Nov 2020
3000

La Confederació STES Intersindical, de la qual l’STEI Intersindical en forma part,  reclama un compromís amb la millora de les condicions laborals del professorat i “l'equiparació plena” dels professors Tècnics d'FP dins del col·lectiu docent, ja que hi ha un "desajust salarial discriminatori" respecte al professorat de Secundària. Actualment, els PTFP es troben en un subgrup professional inferior, A2, quan la resta del professorat de secundària està en el subgrup A1, la qual cosa repercuteix en diferències notables quant a salari malgrat exercir el mateix treball amb idèntiques funcions i responsabilitats.

Llegeix més...

Interinitats. Comprova les teves funcions

Convocatòries i processos
Interinitats
09 Nov 2020
14502
Llegeix més...

Reclamam que l'experiència a les escoles 0-3 es tengui en compte a la convocatòria d'interinitats

Convocatòries i processos
Interinitats
04 Nov 2020
3764

L’STEI INTERSINDICAL és un sindicat compromès amb l'equiparació de drets entre els diferents col·lectius docents i la igualtat d'oportunitats basades en els principis de titulació, mèrit i capacitat. Per tant no podem quedar al marge quan observem una discriminació a un col·lectiu de treballadores a l'àmbit d’ensenyament.

Llegeix més...

Més articles...

  1. Els Pressuposts de l’Estat per al 2021 tornen a condemnar les Balears a les darreres posicions
  2. Connecta't amb l'STEI
  3. Ramon Llull i l'Educació: Cicle de conferències i visites guiades
  4. L'STEI reclama a la UIB una major dotació de places per al màster de formació del professorat
  5. L’STEl Intersindical dona suport a l’IES Felanitx
Pàgina 38 de 53
  • |<<
  • <<
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • >>
  • >>|

    Concurs de trasllats

      Concurs de trasllats 2025-26

      Concurs de trasllats 2024-25. Estatal

      Concurs de trasllats 2023-24

      Anteriors

      Plantilles orgàniques

    Comissions de serveis

    Oposicions

      Oposicions 2025

      Oposicions 2024

      Oposicions 2023. Ordinàries

      Oposicions 2023. Extraordinàries

      Concurs de mèrits 2023

      Fase de pràctiques

      Temaris

      Supòsits pràctics

    Interinitats

      Guia interinitats

      Llistes per al curs 2025-26

      Llistes per al curs 2024-25

      Llistes per al curs 2023-24

      Llistes per al curs 2022-23

      Substitucions

      Tutorització

      Canvi de disponibilitat

    Procesos d'estabilització

    Adjudicacions

      Adjudicació de substitucions

      Adjudicacions 2025-26 estiu

      Adjudicacions 2024-25 estiu

      Adjudicacions 2023-24 estiu

      Adjudicacions 2022-23 estiu

    Especialistes

 
 
 
 
 

icona twitter   icona facebook   

Qui som | Contacta | Delegacions i horaris | Afiliació | Política de cookies


©STEI Sindicat de treballadores i treballadors de les Illes Balears. C/ Jaume Ferran, 58. 07004. Palma. Mallorca. Espanya. Telèfon: 34 971 901600. Inscrit al registre de la DG de la Funció Pública de Presidència del Govern d’Espanya, número 49. CIF: G07126956