Normativa
Decret 128/2002, de 18 d’agost, pel qual es regula el sistema de prestacions d’acció social a favor del personal docent no universitari a les Illes.
Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 22 d’octubre de 2002, per la qual es fa públic el procediment necessari per a l’aplicació el Decret 128/2002, de 18 d’octubre de 2002, regulador del sistema de prestacions d’acció social a favor del personal docent no universitari de les Illes Balears
Decret llei 5/2012, d'1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d'altres institucions autonòmiques, article 8
Acord del Consell de Govern de 23 de setembre de 2016 pel qual s’aixeca la suspensió relativa a les convocatòries i les concessions d’ajuts en concepte d’acció social relatives a les bestretes de les retribucions a favor del personal sotmès a l’àmbit d’aplicació del Decret llei 5/2012
Ajuts
Ajut per atendre familiars amb discapacitat
Termini tot l'any
Quantia 173,55 € mensuals
Sol·licitud
- Model de sol·licitud
- Tràmit telemàtic (encara no està actiu per aquest ajut)
Documentació acreditativa
- Justificació del parentiu de la persona discapacitada amb la sol·licitant (no cal presentar-ho si és un fill o filla).
- Discapacitat inferior al 65% i només si el cònjuge treballa al servei de l'Administració de la CAIB o d'altra Administració o ens que integrin el sector públic: declaració jurada o certificat de l’organisme corresponent que acrediti que no percep cap quantitat per aquest concepte.
- Discapacitat inferior al 65%: Declaració jurada de la persona sol·licitant que no percep cap altra ajuda pel mateix concepte.
- Si la persona amb discapacitat està en edat laboral, s’ha d’aportar un informe de vida laboral i en cas que hagi treballat, també la documentació acreditativa dels ingressos que percep.
- Si la persona amb discapacitat és major de 14 anys: Autorització de la persona discapacitada per a consultar les dades i documents següents, segons el model establert: “dades de convivència sobre els padrons
- municipals“, “dades de discapacitat“, “consulta de naixement“, “consulta de les prestacions del Registre de
- Prestacions Socials Públiques, incapacitat temporal i maternitat“, “consulta de condició de becat o becada“.
Només en cas de fills majors d'edat laboral
- Acreditació documental que la persona amb discapacitat no té ingressos propis per rendes del treball (vida laboral emesa per la Seguretat Social) i, en cas de tenir-ne, s’ha d’aportar:
- Certificat d’ingressos i retencions de l’exercici corresponent.
- Certificat de la Seguretat Social sobre la percepció de pensions i el seu import.
- Certificat emès de la Direcció General de Família, Benestar Social i Atenció a Persones en Situació Especial sobre la percepció de prestacions derivades de l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i d'atenció a les persones en situació de dependència.
- Declaració jurada que la persona amb discapacitat no té ingressos propis per rendes de capital, en cas de tenir-ne, declarau-ne l'import.
Ajut per estudis
Objecte per estudis oficials universitaris o d’estudis oficials de règim especial (EOI, conservatori...) del personal docent i dels seus fills a partir de 18 anys i menors de 25
Termini de l'1 de gener al 30 d'abril, ambdós inclosos.
Quantia màxima
- Matrícula 462,83 €
- Llibres 155,75 €
Sol·licitud
Documentació acreditativa
- Fotocòpia de la matrícula en la qual es detallin les assignatures, els codis, els crèdits i la convocatòria d’aquestes.
- Justificant del pagament de la matrícula.
- Fotocòpia de les factures dels llibres en les quals consti el nom de la persona que cursa els estudis, la data de pagament i el títol del llibre que té relació amb els estudis en els quals s’ha matriculat.
A més, en el cas d'ajut per estudis dels fills
- Fotocòpia del llibre de família (fulles dels progenitors i fill o filla) o fotocòpia del certificat de naixement literal del Registre Civil.
- Fotocòpia del DNI del fill/a.
- Informe de vida laboral del fill o filla per al qual sol·licita l’ajuda, com a mínim a 31 de desembre de l’any d’inici del curs acadèmic. En cas d’haver percebut ingressos durant l’exercici corresponent a l’any d’inici del curs acadèmic, haurà de presentar els certificats d’ingressos i retencions que acreditin els ingressos percebuts durant aquest període. Si no té Vida Laboral, haurà d’aportar un certificat/informe d’inexistència de número de la seguretat social expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
- En cas d’haver sol·licitat alguna ajuda/beca pel mateix concepte, fotocòpia de la concessió/denegació d’aquesta.
Ajut per fills menors de 18 anys
Termini tot l'any
Quantia 38,57 € mensuals
Sol·licitud
Documentació acreditativa
El model de sol·licitud permet marcar que autoritzam l'Administració per consultar la data de naixement dels fills. En cas de no autoritzar-ho, s'ha de presentar:
- Fotocòpia dels fulls corresponents del llibre de família (progenitors i fill/a) o fotocòpia del certificat literal de naixement del Registre Civil.
- En cas de fill/a major d'edat laboral:Acreditació documental que el fill/a no té ingressos propis (informe de vida laboral de la Seguretat Social referit als períodes de cotització del fill/a per al qual se sol·licita l'ajuda) i, en cas de tenir-ne, s'ha d'aportar el certificat d'ingressos i retencions de l'exercici corresponent.
Bestretes
Bestreta ordinària d’una mensualitat
Beneficiaris
- Tot el personal docent, sempre que no es prevegi la finalització de la seva relació amb l’Administració abans de finalitzar el mes en què es sol·licita.
Quantia i devolució
- Fins a una mensualitat líquida.
- A retornar el mes següent, sense interès.
Sol·licitud
- Es tramita directament amb el servei de retribucions. Has de cridar a Conselleria 971177800 > Direcció General de Personal Docent > Nòmines
Bestreta ordinària per maternitat
Beneficiaris
- Personal docent en permís de maternitat.
Quantia i devolució
- Fins a dues mensualitats líquides.
- A retornar en quatre mesos a partir de la reincorporació, sense interès.
Sol·licitud
Bestreta ordinària de dues mensualitats
Beneficiaris
- Funcionaris de carrera i funcionaris en pràctiques.
Quantia i devolució
- Fins a dues mensualitats líquides.
- A retornar en deu mesos, sense interès.
Sol·licitud
Bestreta extraordinària
Beneficiaris
Funcionaris de carrera i funcionaris en pràctiques que atenguin alguna de les següents necessitats urgents:
- Matrimoni.
- Divorci, separació o nul·litat matrimoni.
- Defunció del cònjuge o fills.
- Naixement, adopció d’un fill o acolliment d’un menor.
- Malaltia o intervenció quirúrgica greu.
- Adquisició primer habitatge.
- Obres conservació primer habitatge.
- Trasllat domicili a la localitat on s’ubiqui centre treball.
- Estudis oficials fora illa residència.
- Adquisició vehicle necessari per trasllat al lloc de feina.
- Altres circumstàncies que mereixin aquesta qualificació per part de la Comissió d’Acció Social.
Quantia i devolució
- Fins a sis mensualitats líquides.
- A retornar en un màxim de vint-i-quatre mensualitats, sense interès.
- En el cas del motiu 6, també s'ha de presentar aquesta declaració jurada.
- En el cas del motiu 7, també s'ha de presentar aquesta declaració jurada.
- En el cas del motiu 10, també s'ha de presentar un certificat d'empadronament.
Sol·licitud
Aclariments
- Tots els ajuts tindran efectes econòmics a partir del mes següent al de sol·licitud i no tenen efectes retroactius.
- L’ajut per a estudis es meritarà en l’exercici pressupostari immediat posterior al de l’inici de cada curs escolar.