“O ara o mai”. Carta d’un docent
Argumentari per imprimir (feis clic damunt les imatges) | ||
Eivissa | Mallorca | Menorca |
TOTS ELS MOTIUS
Retribucions
- Reducció dels salaris dels empleats públics. Pèrdua d’una mitjana del 25% de poder adquisitiu des de maig de 2010.
- Supressió de la paga extraordinària de desembre de 2012 (RD Llei 20/2012).
- Eliminació de la pràctica totalitat d’ajuts del fons social (BOIB 1/9/2012).
- Eliminació del pagament del complement retributiu per a la funció tutorial (BOIB 1/6/2012).
- Eliminació del pagament del complement de cap de departament (BOIB 1/6/2012).
- No reconeixement de nous sexennis (BOIB 1/6/2012).
Baixes
- No percepció íntegra de retribucions en cas de baixa (BOIB 1/9/2012).
- No incorporació de les malalties infectocontagioses a les excepcions a la minva de retribucions en cas de baixa.
Maternitat
- Supressió de l’acumulació de la lactància per a interines substitutes.
- Reducció de la l’acumulació de lactància per a interines.
- Supressió de la lactància cas de voler gaudir una excedència o llicència a continuació.
- No contractació, en cap cas, de mares en situació de permís de maternitat.
Retallades de personal
- Curs 2011-12. Primeres reduccions de professorat interí.
- Curs 2011-12. Reducció d’unes 200 places (reducció sindicats, programes PALIC, PAIRE…).
- Curs 2012-13. Reducció de més de 600 places per a professorat interí.
- Reducció dels assessors del CEP (Pla d’equilibri econòmic 2012).
- Reducció del nombre d’inspectors interins (Pla d’equilibri econòmic 2012).
Plantilles
- Augments dels grups necessaris per a la creació d’una plaça d’orientador (BOIB 17/1/2012).
- No consolidació de les places de suport (BOIB 17/1/2012).
- No conversió de places habilitades en places de plantilla (BOIB 17/1/2012).
- Enduriment de les condicions per a la consolidació de places d’especialistes (BOIB 17/1/2012).
- Minva de la flexibilitat de les plantilles dels centres docents: elaboració de la relació de llocs de treball (BOIB 1/6/2012).
Jubilació
- Supressió de la jubilació anticipada LOGSE.
- Supressió de l’ampliació de la vida laboral.
- Jubilació forçosa del personal docent amb més de 65 anys.
- No dotació de places del professorat que s’ha hagut de jubilar.
- Supressió de les llicències per estudis.
- Suspensió de nomenaments per a substitucions inferiors a 30 dies (BOIB 17/11/2011).
- Suspensió de nomenaments en cas de llicència per assumptes particulars (BOIB 17/11/2011).
- Suspensió de nomenaments per a reduccions horàries no superiors a un terç de la jornada.
- Cessament del professorat interí substitut, com a màxim, el 30 de juny (BOIB 17/11/2011).
- Nomenament de professorat interí a partir del desè dia lectiu: 15 dies naturals (RD Llei 14/2012).
- Organització interna del propi centre durant els deu dies lectius previs al nomenament del personal funcionari interí (RD Llei 14/2012).
Ràtios i jornada laboral
- Ampliació de ràtios fins a un 20% (RD Llei 14/2012).
- Augment de la jornada lectiva setmanal del personal docent (RD Llei 14/2012).
- Augment de la jornada setmanal, fins a 37 hores i mitja (BOIB 1/6/2012).
- Reducció dels equips d’atenció a la diversitat i dels seus programes.
Llengua
- Eliminació de la llengua pròpia com a requisit per accedir a l’administració.
- Assetjament als centres escolars que han mostrat el seu suport a la campanya “Enllaçats pel català”.
- Trencament del consens lingüístic que va fer possible la Llei de Normalització Lingüística de les Illes Balears.
- Centres i comunitat educativa
- Reducció dels pressuposts dels centres.
- Reducció de les beques de menjador.
- Reducció dràstica del programa de reutilització de llibres de text.
- Suspensió d’ajudes i subvencions a entitats locals i associacions, per a programes com el PISE i CAPI (Pla d’equilibri econòmic 2012).
I EL QUE FA VESSAR LA TASSA !!!
Llei de la convivència escolar i de l’autoritat del professorat
- Retall de la llibertat de càtedra.
- Retall de la llibertat d’expressió i opinió del professorat. Persecució ideològica i repressió del professorat, amb acomiadaments, desterraments a altres illes i suspensió de sou i feina per sis anys.
- Nova burocratització de les tasques dels mestres.
- Elaboració de nova normativa, d’una qüestió que ja està legislada a l’àmbit estatal i a l’autonòmic.
- Interès obsessiu en reprimir i sancionar la lliure opinió en la tasca docent.
- Intenció d’eliminar l’autoritat pedagògica del col·lectiu docent.
Decret de tractament integrat de llengües als centres docents
- Atac frontal a la presència del català com a llengua majoritària en l’ensenyament.
- Vulneració del Decret de mínims i trencament del consens en matèria lingüística.
- Catalogació d’una tercera part de les places docents amb un requisit d’anglès molt elevat.
- Manca d’un pla específic de formació del professorat en llengua anglesa.
- Efectes negatius per a la mobilitat del professorat, en els propers concursos de trasllats.
- Dotació addicional de recursos per a un experiment polític sense fonaments pedagògics, mentre es retallen les plantilles bàsiques dels centres docents.
- Menyspreu absolut cap al 87% de famílies que demanaren seguir amb el model lingüístic vigent fins ara.
- Trencament del consens de tota la comunitat educativa, en dinamitar els projectes lingüístics de centre.
- Imposició per decret d’una normativa que trastoca els pilars de la immersió lingüística en els centres, sense una demanda real per part de la població.
- Bloqueig frontal al procés de normalització de la llengua catalana a les nostres illes en un àmbit tan important com l’educatiu.
LOMCE
- Selecció del personal docent a càrrec dels equips directius.
- Possibilitat de rebutjar docents per part dels equips directius.
- Conversió del Consell Escolar de Centre en un òrgan purament consultiu.
- Eliminació de la preferència a les candidatures a directors del propi centre escolar.
- Consideració de la llengua pròpia com a matèria de 3a.
- Consideració de la religió com a assignatura avaluable.
- Degradació de matèries: tecnologia, educació plàstica i visual, música, filosofia, etc.
- Recentralització per a l’elaboració de les proves finals, preparades a Madrid, que no tendran en compte els continguts específics de cada comunitat autònoma.
- Possibilitat de concert amb els centres que fan educació diferenciada per sexes.
- Reestructuració de les plantilles per la modificació del currículum i de les matèries.
- Etc.