El Ple del CEIB celebrat el divendres 29 de febrer de 2008 ha aprovat 3 informes sobre els projectes de decret de currículum: ordenació general, primària i secundària obligatòria. Aquests informes recullen una bona part de les propostes presentades per l’STEI-i . Del conjunt de les propostes podem destacar les següents:
El Consell Escolar demana un disseny propi de l’ensenyament a les Illes Balears, adaptat a la nostra realitat social i cultural i garantint el dret a una educació de qualitat per a tot l’alumnat. Proposa a la Conselleria d’Educació i Cultura l’inici del procés per a elaborar una Llei d’Educació per a les Illes Balears. Aquesta llei hauria de ser elaborada amb la participació efectiva de la comunitat educativa i aprovada amb el consens dels agents educatius, socials i polítics de les illes.
El Consell Escolar considera que no és adequat que s'obligui a l'alumnat que no vol rebre ensenyaments de religió a adaptar-se a l'horari i exigències dels qui desitgen aquests ensenyaments en l'horari lectiu. La història crítica de les religions ha d' estudiar-se incorporada al currículum general i ha de ser per a tot l'alumnat.”
Es demana al Govern de les Illes Balears una política decidida d’inversions urgents en infraestructures educatives públiques i als ajuntaments la col·laboració per resoldre els dèficits esmentats.
Per millorar l’aplicació del currículum de l’Educació Primària cal incloure dotacions d’orientadors, PT i AL a tots els centres d’Educació Infantil i Primària. Mesures per consolidar els equips de cicle, on tant el professorat tutor com l’especialista intervinguin en un reduït nombre de grups i dotació de personal d’administració i serveis a les escoles públiques. Les propostes referides a l’articulat dels 3 projectes de decret són:
- afavorir la participació efectiva als centres
- reforçar l’acció tutorial i el treball en equip del professorat
- definir d’una manera més clara els projectes lingüístics de centre i el català com a llengua de l’ensenyament
- establir els procediments per garantir la identificació primerenca de les necessitats educatives de l’alumnat
- impulsar la reducció del nombre d’alumnes per aula i la limitació del nombre màxim d’alumnes i grups que ha d’atendre cada professor/a
- fer una distribució equilibrada entre els centres de cada zona sostinguts amb fons públics de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu
- garantir que els resultats de les avaluacions de diagnòstic, en cap cas, poden ser utilitzats per l’establiment de classificacions dels centres i que també han de servir a l’administració per a reordenar les seves polítiques
- incorporar mesures d’atenció a la diversitat per al conjunt de l’alumnat d’un centre o una zona amb caràcter compensatori
Per altra banda, s’han proposat un conjunt de propostes específiques per a les diverses àrees d’educació primària i les matèries de l’educació secundària obligatòria.