El CEIB accepta moltes de les propostes de l’STEI-i pels projectes de decrets de currículum

El Ple del CEIB celebrat el divendres 29 de febrer de 2008 ha aprovat 3 informes sobre els projectes de decret de currículum: ordenació general, primària i secundària obligatòria. Aquests informes recullen una bona part de les propostes presentades per l’STEI-i . Del conjunt de les propostes podem  destacar les següents:

El Consell Escolar demana un disseny  propi de l’ensenyament a les Illes Balears, adaptat a la nostra realitat social i cultural i  garantint el dret a una educació de qualitat per a tot l’alumnat. Proposa a la Conselleria d’Educació i Cultura l’inici del procés per a elaborar una Llei d’Educació per a les Illes Balears. Aquesta llei hauria de ser elaborada amb la participació efectiva de la comunitat educativa i aprovada amb el consens dels agents educatius, socials i polítics de les illes.

El Consell Escolar considera que no és adequat que s'obligui a l'alumnat que no vol rebre ensenyaments de religió a adaptar-se a l'horari i exigències dels qui desitgen aquests ensenyaments en l'horari lectiu. La història crítica de les religions ha d' estudiar-se incorporada al currículum general i ha de ser per a tot l'alumnat.”

Es demana al Govern de les Illes Balears una política decidida d’inversions urgents en infraestructures educatives públiques i als ajuntaments la col·laboració per resoldre els dèficits esmentats.

Per millorar l’aplicació del currículum de l’Educació Primària cal incloure dotacions d’orientadors, PT i AL a tots els centres d’Educació Infantil i Primària. Mesures per consolidar els equips de cicle, on tant el professorat tutor com l’especialista intervinguin en un reduït nombre de grups i dotació de personal d’administració i serveis a les escoles públiques. Les propostes  referides a l’articulat dels 3 projectes de decret són:

  • afavorir la participació efectiva  als centres
  • reforçar l’acció tutorial i el treball en equip del professorat
  • definir d’una manera més clara els projectes lingüístics de centre i el català com a llengua de l’ensenyament
  • establir els procediments per garantir la identificació primerenca de les necessitats educatives de l’alumnat
  • impulsar la reducció del nombre d’alumnes per aula i la limitació del nombre màxim d’alumnes i grups que ha d’atendre cada professor/a
  • fer una distribució equilibrada entre els centres de cada zona sostinguts amb fons públics de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu
  • garantir que els resultats de les avaluacions de diagnòstic, en cap cas,  poden ser utilitzats per l’establiment de classificacions dels centres i que també han de servir a l’administració per a reordenar les seves polítiques
  • incorporar mesures d’atenció a la diversitat per al conjunt de l’alumnat d’un centre o una zona amb caràcter compensatori

Per altra banda, s’han proposat un conjunt de propostes específiques per a les diverses àrees d’educació primària  i les  matèries de l’educació secundària obligatòria.