L'STEI tomba el Decret TIL

Enèsima garrotada a la política educativa del Govern

La sentència deixa enlaire tots els projectes lingüístics, i augmenta el caos provocat als centres

 

L’STEI valora molt positivament l’anul·lació per part del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears del decret del TIL. A la sentència, acordada per unanimitat, el Tribunal dictamina que el decret del govern Bauzá vulnera la divisió de poders, i li retreu que no consultàs la Universitat de les Illes Balears, màxima autoritat en matèria lingüística a les Illes, abans de fer el decret llei per poder dur endavant el seu projecte. Un projecte que, de facto, pretenia anul·lar la Llei de Normalització Lingüística a l’àmbit educatiu, peça fonamental del procés de normalització de la llengua pròpia de les Illes Balears.

El sindicat demana que ara el govern actuï amb responsabilitat, que executi la sentència, i que aquesta nova evidència de la inviabilitat del TIL sigui la primera passa cap al consens en el conflicte educatiu que ha caracteritzat tota aquesta legislatura.

L’STEI vol destacar que ja havia advertit al Govern, mitjançant el Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB) i totes les meses sectorials d’educació (MSE) en què ha participat, que el decret no s’ajustava a llei. La justícia, una vegada més, ha donat la raó al sindicat.

Després de les declaracions de la consellera, que ha assegurat que estudiarà la sentència i prendrà les mesures necessàries, el sindicat recorda que un 70% dels centres no varen aprovar el TIL imposat per la Conselleria. A més, l’STEI va fer una enquesta als centres escolars demanant si els suposava més esforç seguir aplicant el TIL o tornar al model lingüístic escolar anterior (basat en el Decret de Mínims). El 90% dels centres varen considerar que era millor tornar al model anterior, perquè seguir aplicant el TIL era un desgavell.

Tot i no ser gaire optimistes amb aquest govern, l’STEI esper que tot plegat sigui l’inici d’una nova etapa de diàleg que posi fi a les confrontacions, i demana a l’executiu que comenci a actuar amb criteris pedagògics en lloc d’usar el sistema educatiu per dur a terme croades ideològiques.