Els estereotips de gènere condicionen les nines i les allunyen d’itineraris educatius i projectes professionals relacionats amb les TIC
El 22 d’abril és el Dia Internacional de les Nines en les TIC, que té per objecte encoratjar les nines i les joves a orientar els seus estudis i les seves professions al camp creixent de les TIC
L'estereotip que els homes són millors que les dones en matemàtiques, informàtica o física perjudica el rendiment de les dones en aquest domini i soscava el seu interès en camps d'estudi o activitats d'oci on aquestes disciplines són requerides amb més intensitat
L'Institut Nacional d'Estadística defineix “bretxa de gènere” com ‘la diferència del percentatge d'homes i el percentatge de dones en els indicadors TIC (ús d'internet en els últims tres mesos, ús freqüent d'internet, compres per internet) expressada en punts percentuals’. Oxfam Intermón especifica que aquest concepte es refereix a la inferioritat que té la dona respecte a l'home en l'accés a la informació, coneixement i educació mitjançant les TIC.
En el 2019, la Secretaria d'Estat per a l'Avanç Digital va publicar el Llibre blanc de les dones en l'àmbit tecnològic, en el qual s'analitzen els factors que incideixen en la bretxa digital de gènere en el sector tecnològic, i en el qual es proposen mesures per reduir les desigualtats. Conclou que és responsabilitat de tots i de totes: del sistema educatiu, de les famílies, dels governs, de les tecnològiques, dels mitjans de comunicació, dels qui estan en contacte amb nines i nins, amb joves, dels qui produeixen continguts dirigits a la infància i a la joventut, dels mitjans de comunicació, etc.